یک کشاورز بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

مردم از خواص دارویی سماق اطلاعی ندارند

علی فارابی با بیان اینکه چای سماق برای کاهش تعریق هم به کار می‌رود افزود: سماق از خواص فراوانی برخوردار است که انتظار این است مسوولان بتوانند در جهت رسانه ای کردن این محصول داخلی تلاش بیشتری را داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۱۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

علی فارابی یکی از کشاورزان بسیجی روستای خانیک واقع در استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سماق خواص دارویی فراوانی دارد. مصرف سماق برای بیماران دیابتی مفید است. سماق برای دندان درد و جوش‍های چرکی دهان مفید بوده است و اشتها را تحریک می‌کند.

وی با بیان اینکه چای سماق برای کاهش تعریق هم به کار می‌رود افزود: سماق از خواص و فواید فراوانی برخوردار است که انتظار این است مسوولان بتوانند در جهت رسانه ای کردن این محصول داخلی تلاش بیشتری را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: سماق در درمان بیماری‌های روماتیسمی و نقرس موثر است. سماق خون را تصفیه می‌کند و مواد زائد خون را دفع می‌کند.

این کشاورزبسیجی خاطر نشان کرد: خواص سماق در روایات و احادیث اسلامی هم آمده است با توجه به خواص سماق ، این ادویه یکی از مهممترین ادویه های دارویی  است که در درمان و پیگیری بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. لذا توصیه می‌شود از این ادویه در برنامه غذایی خود استفاده کنند. مسوولان حمایت بیشتری از سماق در جهت برآورده شدن نیازهای سماق کاران داشته باشند.

ارسال نظرات