راویان ولایت بسیج دانشجویی در مناطق محروم لرستان

مسئول بسیج دانشجویی لرستان از اردوی راویان ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خرم آباد و " شهید سعیدی " حوزه شهید سعیدی خرم آباد در منطقه قلایی الشتر بازدید کرد.
کد خبر: ۸۹۲۳۶۳۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
به گزارشخبرگزاری بسیجازلرستان،سرهنگ حسین محمدی فر از اردوی مشترک گروههای جهادی دانشجویی " راویان ولایت " بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خرم آباد و " شهید سعیدی " حوزه شهید سعیدی خرم آباد در منطقه قلایی الشتر سرکشی و نظارت کرد.

ی با حضور در روستاهای عدل آباد ، بیژنوند ، سرینجه، اسحاق آباد ، شینه و ... ضمن سرکشی از عرصه فعالیت اکیپ های فرهنگی ، آموزشی ، عمرانی و ... از نحوه برگزاری کلاسها و آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی بازدید و نظارت نمودند .
ایشان با تقدیر و تشکر از جهادگران و استقبال مناسب اهالی و اعضای حاضر در کلاسهای مورد بازدید با حاضران در محل برگزاری کلاسها پیرامون اردوهای جهادی و مشکلات و انتظارات جهادگران و اهالی گفتگو کردند .

وی در ادامه، به تشریح اهداف برگزاری اردوهای جهادی و نحوه پیگیری مشکلات و انتظارات مردم منطقه داشت

مسؤل سازندگی ناحیه دانشجویی ، فرمانده حوزه بسیج دانشجویی پیام نور خرم آباد و جمعی از جهادگران به همراه اکیپ مستند ساز با حضور در منازل دو خانواده نیازمند در روستای اسحاق آباد که دارای بیماران صعب العلاج و بدون سرپرست بودند ضمن سرکشی و گفتگو با آنان ، انتظارات و مشکلات این خانواده ها را جهت ارجاع به مراجع ذیربط و تلاش جهت رفع مشکلات ، مستند سازی کردند.


مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی لرستان در پایان سرکشی و نظارت از اردوی مشترک گروههای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاههای پیام نور و حوزه شهید سعیدی ( دانشکده های فنی و سما ) خرم آباد پس از حضور در محل اسکان برادران جهادگر و دیدار و گفتگو با این برادران، در محل اسکان و در جمع خواهران جهادگر شرکت کننده در اردو نیز حضور یافت و ضمن تقدیر و تشکر از حضور جهادگران در مناطق محروم و زحمات و خدمات قابل توجه آنان در عرصه های مختلف بخصوص فرهنگی ، آموزشی ، اعتقادی و ... و بیان مطالبی در باب اهمیت کار جهادی و لزوم خدمت به مناطق محروم ، گفت : حضور در مناطق محروم و خدمت رسانی به مردم که در حقیقت جهاد محسوب می شود ؛ هم وظیفه انسانی و اخلاقی است و هم تکلیف دینی و شرعی است و هم اینکه وظیفه سازمانی و از مهمترین ماموریت ها و اولویت های کاری بسیج بخصوص بسیج دانشجویی است .

در ادامه ، پیرامون سوالات ، ابهامات ، دغدغه ها ، انتظارات ، پیشنهادات و چگونگی شناسایی ، اولویت بندی و نحوه پیگیری رفع مشکلات و معضلات و انتظارات مردم منطقه بحث و تبادل نظر بعمل آمد و پاسخ ها و راهکارهای مورد نظر توسط جهادگران و مسئول جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان ارائه و بیان شد

از جمله راهکارهای ارائه شده و تصمیمات بعمل آمده این که : با توجه به عمق فقر حاکم بر منطقه در ابعاد مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، رفاهی و ... و عدم بهره مندی اکثر قریب به اتفاق مردم و روستاهای منطقه از حداقل امکانات رفاهی ، بهداشت و درمان به ویژه خانه بهداشت ، فضای آموزشی و فرهنگی مذهبی ( مدرسه راهنمایی ، دبیرستان ، مسجد و ... ) غسالخانه ، آب شرب مناسب و لوله کشی ، جاده آسفالته و فراوانی معضلات اجتماعی ( بی کاری و ... ) گروه جهادی بسیج دانشجویی پیام نور و حوزه شهید سعیدی خرم آباد به مدت حداقل سه سال به عنوان معین منطقه تعیین گردیده و منطقه قلایی ، منطقه هدف فعالیت های جهادی این دو گروه با محوریت گروه جهادی پیام نور خرم آباد انتخاب گردید .

از دیدگاه جهادگران و تایید مسئول سازندگی ناحیه دانشجویی لرستان ، یکی از مشکلات و آسیب های اردوهای جهادی عدم تمرکز بر یک منطقه مشخص و عدم استمرار فعالیت های جهادی می باشد . که به همین منظور و با توجه به انتخاب منطقه قلایی به عنوان منطقه هدف گروههای جهادی پیام نور خرم آباد و حوزه شهید سعیدی ، قرار شد مسئولین گروههای جهادی با پشتیبانی ناحیه بسیج دانشجویی استان از منابع مختلف و از طریق سازمانها ، ادارات ، دستگاهها و مراجع ذیربط شهرستان ، استان ، سازمان بسیج دانشجویی و جلب مشارکت خیرین و مشارکت های مردمی ، پیگیر رفع مشکلات و نیازمندی های منطقه در طول سال شوند و اردوهای جهادی محدود به اردوهای ده روزه تابستان نشود .


از جمله اولویت های منطقه ، نیاز به تقویت و پر رنگ نمودن فعالیت های مذهبی و فرهنگی است که قرار شد با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم گروههای جهادی دانشجویی در دهه اول محرم در منطقه حضور یابند و با اعزام سخنران ، مداح و ... برنامه های فرهنگی ، مذهبی مناسب ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را در منطقه با حضور جهادگران بر پا نمایند .


از دیگر نیازمندی های منطقه محروم قلایی نیاز به خدمات عمرانی می باشد ، که با عنایت به فراوانی خدمات عمرانی مورد نیاز ، از طرفی ظرفیت و محدودیت منابع مالی و اعتبارات گروههای جهادی حاضر در منطقه و پشتیبانی بسیار بسیار ضعیف دستگاهای مسئول ، مقرر شد پروژه های عمرانی زیر تا پایان اردو و یا تا پایان کار ،تکمیل و اجرایی گردد :

۱_ تکمیل غسالخانه روستای بیژنوند علیا
۲_ رنگ آمیزی دبیرستان روستای شینه
۳_ رنگ آمیزی مدرسه روستای سرینجه
۴_ احداث و اتمام سرویس بهداشتی مسجد و مدرسه روستای سرینجه
۵_ مرمت خانه محروم در روستای شینه
۶_ در صورت امکان بهسازی و ترمیم مدرسه روستای سرینجه
یقینا این پروژه ها و این مشکلات تمام مشکلات و نیازمندی های منطقه و حتی یک روستای منطقه هم نیست . و رفع یا به حداقل رساندن مشکلات ، معضلات و تحقق خواسته ها و انتظارات بحق مردم منطقه نیازمند یک عزم و اراده جدی و حضور و مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط ، خیرین ، مسئولین محلی و مشارکت و مطالبه خود مردم منطقه می باشد . البته بسیج دانشجویی نیز در کلیه مراحل پیگیری مطالبات و کارهای میدانی و عملیاتی در کنار مردم و همراه مسئولین و علاقه مندان به محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم خواهد بود .

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی تداوم کار اردوهای جهادی در مناطق حاشیه نشین شهرها بخصوص خرم آباد را از دیگر برنامه های جهادی گروههای بسیج دانشجویی استان قلمداد نمود و گفت: اردوهای جهادی به اشکال دیگر همانند : مناسبتی ، کار در حاشیه شهرها ، اردوهای تداومی گروهها در مناطق تعیین شده و ... در طول سال فعال خواهد بود و استمرار و تداوم خواهد داشت .
 
 
اننهای خبر/z
ارسال نظرات