خرید ۷۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان

افزون بر ۷۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری خریداری شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۰۴۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۶۹ هزار تن از این خرید ۷۸ هزار تن گندم از کشاورزان استانمقدار گندم سیلویی و حدود ۹ هزار تن نیز گندم بذری بوده است.
جعفر گوهرگانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم نیز به آنان پرداخت شده است افزود: قیمت خرید تعیین شده برای هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳ هزار ریال و گندم دوروم نیز ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال بود.
وی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت ۷۱۳ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۸۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: با ادامه این روند و تعامل بیش از پیش کشاورزان امکان تحقق و تامین ۱۰۰ درصدی تامین مواد غذایی در استان وجود دارد.
گوهرگانی به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد برای خودکفایی در تولید گندم تا ۲ سال آینده اشاره کرد و خواستار همکاری و حضور میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه‌ها و اراضی کشاورزی برای کمک به کشاورزان شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین به کشاورزان به ویژه در مناطق سردسیری استان توصیه کرد: برای کشت زودهنگام محصولات زراعی از جمله گندم در زمین‌های دیم و آبی و استفاده از بذر‌های اصلاح شده اقدام کنند.
وی گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز موظف است ضمن اعلام دقیق زمان و نحوه کشت، بذر‌های اصلاح شده و ارقام مختلف و با کیفیت محصولات زراعی از جمله گندم را به کشاورزان معرفی کند.
گوهرگانی اضافه کرد: سطح زیرکشت گندم دیم و آبی به ترتیب ۸۲ و ۲۴ هزار هکتار و اراضی زیر کشت جوی دیم و آبی نیز به ترتیب ۲۰۰ و ۳۰ هزار هکتار است.
سال زراعی گذشته ۶۵ هزار تن گندم سیلویی و ۱۰ هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شده بود.
ارسال نظرات