همزمان با هفته وحدت.

رونمایی از سند چشم انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان در گردهمایی بزرگ قرآنیان در سنندج

مسئول طرح و برنامه شورای عالی قرآن کردستان از رونمایی از سند چشم انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان در گردهمایی بزرگ قرآنیان همزمان با هفته وحدت در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۳۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد مهدی طالبی، مسئول کمیته طرح و برنامه شورای عالی قرآن کردستان در بیست و هفتمین جلسه کمیته طرح و برنامه شورای عالی قرآن استان با تسلیت ایام سوگواری سرو و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اظهار کرد: امیدواریم همه ما از پیروان راستین نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و سلاله پاکش امام حسین (علیه السلام) و مایه ابرو و اهل بیت ایشان باشیم.


وی از برگزاری گردهمایی بزرگ قرآنیان استان همزمان با هفته وحدت خبر داد و افزود: در این گردهمایی از سند چشم انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی رونمایی می‌شود که براساس نظر و رأی فعالان و بزرگان قرآنی استان کردستان تنظیم شده است.


مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان، تهیه سند توسعه فعالیت‌های قران استان را گامی مثبت در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی استان دانست و اعلام کرد: اگر مسیر حرکت ما در استان براساس اهداف این سند باشد به طور قطع پیشرفت خواهیم کرد.


طالبی با تأکید بر حفظ حرمت این سند و در اولویت قرار دادن آن در سرلوحه فعالیت‌های قرآنی استان عنوان کرد: همه اعضای این کمیته باید نسخه‌ای از این سند را در اختیار داشته باشند و براساس آن عمل کنند چراکه تحقق این مهم طی مسیر را برای ما آسان‌تر خواهد کرد.


وی به دلایل به تاخیر افتادن این گردهمایی اشاره کرد و افزود: توقف در تامین اعتبار این گردهمایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از دلایل به تاخیر افتادن گردهمایی قرآنیان استان بود که با پیگیری‌های کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان این برنامه تامین اعتبار شده است.

مسئول کمیته طرح و برنامه شورای عالی قران کردستان در ادامه در خصوص اجرای برنامه جزخوانی قرآن توضیحاتی ارائه داد و گفت: در برگزاری سنوات گذشته برنامه جزخوانی قرآن کریم که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اعتراض‌های در خصوص خدشه دار شدن جنبه مردمی بودن این برنامه داشتیم که در سال جاری بیشتر از همه از مردمی برگزار شدن این برنامه استقبال کردیم.


وی عنوان کرد: دولت از برگزاری برنامه‌های قرآنی و اسلامی حمایت می‌کند، اما یک پارادوکس بین مردمی و دولتی بودن وجود دارد که با وجود اینکه ما با مردمی بودن برنامه جزخوانی موافقت کردیم که خود مردم متولی باشند تا این برنامه جلسه آشنایی و انس با مفاهیم قرآن باشد، ولی متاسفانه درخواست‌های در خصوص پرداخت هزینه‌های این برنامه داریم.

طالبی ادامه داد: علی رغم اینکه دوستان به تعهدات شان پایبند نبودند که جزء خوانی به صورت مردمی برگزار شود، معهذا شورای قرآن در صورت تامین اعتبار حق الزحمه جز خوانی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه گذشته یک ریال اعتبار به شورای عالی قرآن استان تزریق نشده است، اذعان کرد: تنها ۵ درصد از کل اعتبارات قرآنی کشور به استان‌ها اختصاص دارد که متاسفانه در سال گذشته اعتبار قرآنی کشور مورد بی مهری قرار گرفت و تا کنون یک ریال اعتبار سال ۹۵ به استان‌ها پرداخت نشده است.

مسئول کمیته طرح و برنامه شورای عالی قران کردستان از پیگیری افزایش اعتبارات شورای عالی قرآن استان‌ها در سال ۹۶ خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۵ درصد خاص استان‌ها تبدیل به ۱۵ درصد شد و همچنین توانستیم از اعتبارات دستگاه‌ها به استان‌ها سهم بگیریم.

طالبی به طرح‌های رسیده به شورای عالی قران نیز اشاره کرد و بیان کرد: ۲۱ طرح به شورای عالی قرآن استان رسیده است که تا کنون ۶ طرح از این تعداد بررسی اولیه شده است و اجرای آن در صورت اختصاص اعتبارات به شورای قرآن استان، در دستور کار قرار می‌گیرد.

در ادامه این جلسه فرم طرح نامه برنامه‌های قرآنی شورای عالی قرآن استان با نظر اعضای کمیته بررسی شد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار