نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار:

شهادت شهید حججی تجسم بخش «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است

حجت الاسلام ربانی نژاد تصریح کرد: در این برهه از زمان جهان اسلام، به انسان های شایسته، مصلح و درست کار نیاز است تا اسلام را دوباره زنده کرده و به مسیر اصلی اش برگردانند.
کد خبر: ۸۹۲۴۴۱۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رودبار، همزمان با فرا رسیدن ماه حزن و اندوه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش با وفایش در عاشورای حسینی و همچنین ارج نهادن به نهضت امام حسین (ع) و ایام تاسوعا و عاشورا، فرصت را مفتنم شمرده و با حجت الاسلام والمسلمین احمد ربانی نژاد نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار و کارشناس مسائل دینی به گفتگو نشستیم که در ادامه ماحصل این گفتگو را می خوانید.
* پس از رحلت پیامبر اکرم انحرافاتی در جامعه ی اسلامی ایجاد شد
نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار با استناد از کلام گوهر بار امام (ره) مبنی بر اینکه «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، به تشریح اهمیت و جایگاه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) پرداخت و خاطرنشان کرد:اگر تاریخ اسلام را ورق بزنید خواهید دید که از سیر شکل گیری اسلام، حاکمیتی ترسیم شده که یک مقطع آن مربوط به آغاز بعثت است که حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شد. این نهضت نیز فرازو نشیب هایی در بر داشته و پیامبر، از افراد بسیاری دعوت بعمل آوردند اما افراد زیادی استقبال نمی کردند و این وضعیت تا 13 سال ادامه یافت تا اینکه بحث هجرت پیامبر اکرم پیش می آید، هجرت پیامبر سرآغاز دیگری است، که در واقع با هجرت آن نهضت تبدیل به یک نظام می شود، اسلام حالت نظام پیدا کرده، شکل حکومتی به خود می گیرد، انقلاب می شود و با شور و شوق انقلابی مردم مدینه، نظام اسلامی به رهبری رسول مکرم اسلام شکل می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد ربانی نژاد با بیان اینکه پیامبر حدود 10 سال شخصاً رهبری امت را به عهده داشتند، گفت: پیامبر (ص) در بحث تزکیه، تعلیم، تربیت، اجرای احکام الهی، صلح و جنگ و مجموعه کارهای حاکمیتی را رهبری می کردند؛ و در فراز این ده سال، نیروهای بسیار مؤمن و شایسته برای جامعه اسلامی تربیت شد.
وی با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر اکرم انحرافاتی در جامعه ی اسلامی ایجاد شد، اظهار کرد: این انحرافات با گذشت زمان شور انقلابی و هیجان اسلامی را در دل بهترین افرادی که پیامبر (ص) تربیت کرده بودند، از بین برده بود.
* خون مبارک سیدالشهدا اسلام را زنده کرد
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه به مرور زمان با بیشتر شدن فاصله ی جامعه از مسیر اصلی و زیاد شدن زاویه ی انحراف، انسان های نالایق و ناشایست در جامعه حاکم شدند، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان کم کم روحیه جهادی، شهادت طلبی، ایثارگری از بین رفت، و روحیه ی رخوت، کسالت، تنبلی و دنیا طلبی در جامعه حاکم شد؛ انسان های شاخص، نخبه صحابی خاص، از مسیر خود منحرف شده و به سمت دنیا طلبی، رفاه طلبی، انزوا، راحت طلبی کشیده شدند، و جامعه اسلامی و نظام اسلامی به صورت کلی، اصالت های خود را از دست داد و نظامی که پیامبر شکل داده بود، تبدیل به یک نظام اُمَوی شود و در راس آن افرادی امثال بنی امیه، معاویه و یزید قرار گرفتند. و این کج روی ها اوج انحراف جامعه ی اسلامی است.
حجت الاسلام ربانی نژاد تصریح کرد: در این برهه از زمان جهان اسلام، به انسان های شایسته، مصلح و درست کار نیاز است تا اسلام را دوباره زنده کرده و به مسیر اصلی اش برگردانند.
وی با بیان اینکه خون مبارک سیدالشهدا اسلام را زنده کرد، یادآور شد: شهادت امام حسین (ع) ضمن احیای اسلام، سبب شور و شعور در جامعه شد. شهادت ایشان سبب ایجاد تلنگر در جامعه اسلامی و ایجاد نهضت های مختلف گردید.
* در طول تاریخ غالبا در عاشوراها، نهضت ها شکل می گرفتند
نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) باعث شد تا آن روحیه ی رخوت، کسالت، تنبلی، بی تفاوتی، رفاه طلبی، تغییر کرده و جایگاهش را به این نهضت ها بدهد و حداقل ها در اسلام تا حدودی احیا شود و اسلام زنده بماند.
حجت الاسلام ربانی نژاد با بیان اینکه خون سیدالشهدا (ع) اسلام را بیمه کرده است، گفت: نقش خون امام حسین (ع) در شکل گیری مجدد اسلام و دوام و قوام جامعه اسلامی بسیار پر رنگ بوده است.
وی اضافه کرد: در طول تاریخ غالبا در عاشوراها، نهضت ها شکل می گرفتند و جامعه اسلامی جان تازه ای به خود می گرفت و تقویت می شد.
* خون امام حسین (ع) در تنگناهای سخت به داد انقلاب اسلامی رسیده است
نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار در ادامه به تاثیرگذاری روز عاشورا در طول تاریخ اشاره و اذعان کرد: نهضت مشروطیت با عاشورا شکل گرفت و ادامه یافت که بعدها دچار انحراف شد.
حجت الاسلام ربانی نژاد با بیان اینکه خون امام حسین (ع) در تنگناهای سخت به داد انقلاب اسلامی رسیده است، گفت: فتنه 88، به حرمت خون پاک شهدا و در روز عاشورا خنثی شد و حماسه عظیم 9 دی شکل گرفت.حماسه 9 دی محصول عاشوراست.
وی به فتنه انگیزی ها، دشمنی ها و جنگ ستیزی های دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: دشمن برای از بین بردن حاکمیت الهی تلاش شبانه روزی می کند.
* اینکه ما فقط در پرداختن به بُعد شهادت و کشته شدن امام حسین (ع) خلاصه شویم، خواسته دشمن است
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام حسین (ع) را آنگونه که هست بشناسیم و بشناسانیم، اذعان کرد: عده ای شهادت و قیام امام حسین (ع) را فقط از بُعد کشته شدن و به شهادت رسیدنش می پردازند و این مهم بزرگترین آفت برخی از منبری ها، مداح ها و خطبا است.
حجت الاسلام ربانی نژاد با بیان اینکه امام حسین (ع) قهرمان تاریخ است، تصریح کرد: امام حسین (ع) شور آفرین، شعور آفرین، احساس آفرین، نهضت آفرین و انقلاب آفرین است.
وی با اشاره به تلاش دشمنان در معرفی امام حسین (ع) از بُعد شور شهادت، متذکر شد: اینکه ما فقط در پرداختن به بُعد شهادت و کشته شدن امام حسین (ع) خلاصه شویم، خواسته دشمن است.
* دشمن تلاش می کند فلسفه عاشورا، شعور و پیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) فراموش شود
نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار با بیان اینکه دشمن به فکر تعطیل کردن مجالس عزاداری امام حسین (ع) نیست، اضافه کرد: دشمن در تلاش است فلسفه عاشورا، شعور و پیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) فراموش شود و مجالس امام حسین (ع) فقط در بُعد شهادتش خلاصه شود.
حجت الاسلام ربانی نژاد با بیان اینکه امام حسین (ع) با قیام تاریخی و شهادتش تمام سیاست های حاکم بر جهان اسلام را به هم ریخت واذعان کرد:امام حسین (ع) برای انجام تکلیف قیام کرد که این قیام به شهادت وی منتج می شود.
وی نسبت به تربیت مداح و سخنران از سوی دشمن برای مراسمات عزاداری امام حسین (ع) هشدار داد و بیان کرد: چندین ماهواره با ظواهر مذهبی در اختیار دشمن قرار گرفته تا تفکرات مسلمین را به انحراف بکشانند.
* گریه کردن برای امام حسین (ع) سیاسی است
نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) کاملا سیاسی بود، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مداحان، هیئت های مذهبی، خطبا وهیئت امناء مساجد ناخواسته در دام دشمن بوده و کار سکولاریستی انجام می دهند.
حجت الاسلام ربانی نژاد با بیان اینکه متاسفانه عده ای از خطبا هنوز نتوانستند سیاست امام حسین (ع) را با سیاست روز جامعه تطبیق دهند، گفت: متاسفانه برخی از خطبا، مداحان و متولیان مساجد از پرداختن مباحث سیاسی در مجالس امام حسین (ع) ابا دارند.
وی با بیان اینکه گریه کردن برای امام حسین (ع) سیاسی است، اضافه کرد: گریه کردن برای امام حسین (ع) هدفمند است.
* اگر امام حسن (ع) آن حرکت بزرگ سیاسی را انجام نمی داد، خون سیدالشهدا (ع) به نتیجه نمی رسید
نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار با بیان اینکه در برخی از هیئت های مذهبی و هیئت امناء مساجد تفکر سکولاری یا جدایی دین از سیاست موج می زند، گفت: این تفکر، مخالف افکر پیامبر (ص)، امام علی (ع) و ائمه اطهار می باشد. حرکت پیامبر و ائمه اطهار (ع) بر پایه سیاست بود.
حجت الاسلام ربانی نژاد با اشاره به حرکت سیاسی امام حسن مجتبی (ع)، خاطرنشان کرد: اگر امام حسن (ع) آن حرکت بزرگ سیاسی را انجام نمی داد، خون سیدالشهدا (ع) به نتیجه نمی رسید.
وی تصریح کرد: برخی افراد «سیاست» را با برخی سیاسی کاریها، سیاه بازی ها و اقدامات سیاسی اشتباه می گیرند، سیاست در اسلام مقدس است.
* شهادت شهید حججی نشان داد که می شود، امروز هم کربلا و عاشورا را تجربه کرد
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رودبار با اشاره به حدیث «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به تشریح جایگاه قیام عاشورای امام حسین (ع) پرداخت و بیان کرد: عاشورا آینه تمام نمایی است که هر کس در هر زمانی می تواند آن را ببیند و متصور شود.
حجت الاسلام ربانی نژاد با اشاره به شهادت حسین گونه شهید حججی، تصریح کرد: شهادت شهید حججی نشان داد که می شود، امروز هم کربلا و عاشورا را تجربه کرد.
وی اضافه کرد: شهادت شهید حججی نمایشی از 1400 سال گذشته عاشورا برای نسل امروز بود.
* دسته بری هیئت عزاداری ثارالله سپاه شهرستان رودبار
این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: پیام شهید حججی این است؛ که در دنیای امروز هم می شود حسینی بود و حسین گونه شهید شد.
حجت الاسلام ربانی نژاد تصریح کرد: شهادت شهید حججی تجسم بخش «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه رودبار در خاتمه از دسته بری هیئت ثارالله سپاه رودبار در ماه محرم خبر داد و اضافه کرد: این هیئت با بیش از یک دهه فعالیت، در روز هشتم ماه محرم از مکان سپاه رودبار تا جهادکشاورزی شهرستان مراسم عزاداری و دسته بری برگزار می شود.

ارسال نظرات