مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

لباس تن مرد نمکی تنها مستندات موجود از پوشش مردمان عادی در دوره هخامنشی است

ما در هیچ یک از موزه های دنیا مستنداتی از پوشش مردمان عادی در دوره هخامنشی نداریم و تنها مستندات موجود لباس تن مرد نمکی است.
کد خبر: ۸۹۲۴۴۸۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در پنل تخصصی نخستین نشست علمی فصلی انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان با موضوع نویافته های باستان شناختی معدن نمک چهرآباد گفت: معدن نمک و یافته های آن جز اولویت های سازمان میراث فرهنگی کشور برای ثبت در فهرست آثار جهانی است که بعلت سهمیه محدود کشورها زمانبر است‌.

يحيي رحمتی افزود: علاقه دانشگاه های بوخوم و آکسفورد، بویژه دانشگاه بوخوم آلمان بعنوان مرجع باستان شناسی،  برای تحقیق و کاووش در این معدن نشان از اهمیت و غنای این سایت باستان شناسی دارد و آنچه از این کاووش ها بدست آمده پازل ایران در ادوار مختلف را تکمیل کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در هیچ یک از موزه های دنیا مستنداتی از پوشش مردمان عادی در دوره هخامنشی نداریم و تنها مستندات موجود لباس تن مرد نمکی است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان  با اشاره به پيشينه چاقو سازي زنجان و يافته هاي معدن نمك چهرآباد تصریح كرد: پژوهش هاي اوليه بر اين باور بود كه چاقوسازي زنجان از دوره صفوي پايه گذاري شده كه يافته هاي معدن نمك عمق چاقوسازي در زنجان را به 2 هزار و 300 سال پيش برد.

 

 

ارسال نظرات