سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل:

جهاددانشگاهی در توسعه گیاهان دارویی با شرکت کشت و صنعت مغان همکاری می کند

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: آمادگی داریم ضمن تهیه طرح توجیهی و کاربردی توسعه گیاهان دارویی از کشت تا فرآوری، برای اجرایی کردن آن با شرکت کشت و صنعت مغان همکاری نماییم.
کد خبر: ۸۹۲۴۶۲۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مهران اوچی اردبیلی  با بیان این مطلب در جلسه با هیات مدیره شرکت کشت و صنعت مغان افزود: با توجه به نتایج طرح چهارساله امکانسنجی کشت و تولید گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی در شهرستان پارس آباد و سازگاری تعداد کثیری از این گیاهان با اقلیم منطقه، به یقین این طرح با موفقیت همراه خواهد بود.
وی با اشاره به پتانسیل بالای پارس آباد در زمینه کشاورزی، تصریح کرد: این شهرستان یکی از قطب های گیاهان دارویی استان است و در صورت ایجاد امکانات لازم می تواند پایلوت تولید نشاء و بذر مناسب این گیاهان باشد.
سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل به فعالیت های پژوهشکده، مراکز رشد و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه جهاددانشگاهی، توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی بویژه گیاهان در حال انقراض منطقه است.
اوچی اردبیلی اظهار داشت: امیدوارم با حمایت و همکاری متولیان امر شهرستان پارس آباد بویژه مسئولان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و اجرایی شدن این طرحها و برنامه های مشترک شاهد تغییر سیمای کشاورزی منطقه و توسعه آن باشیم.
در این جلسه معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت مغان از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در زمینه گیاهان دارویی نام برد و گفت: آمادگی داریم با فراهم کردن زیرساخت های لازم و با همکاری جهاددانشگاهی، پایلوت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی آن را در پارس آباد ایجاد نماییم.
محمود علایی افزود: جهاددانشگاهی با داشتن پتانسیل های مناسب می تواند در رویکرد جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که توسعه فناوری های نوین است نقش بسزایی ایفا نماید.
وی با اشاره به بیکاری فارغ التحصیلان رشته کشاورزی منطقه تصریح کرد: برای ایجاد فرصت های شغلی برای آنان، باید تغییر الگوی کشت منطقه به سمت گیاهان دارویی و ایجاد واحدهای فرآوری این گیاهان در اولویت باشد.
معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت مغان برگزاری این دیدار را فتح بابی برای همکاری های بیشتر با جهاددانشگاهی عنوان و اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر اساس فعالیت های دانش بنیان، آمادگی داریم ضمن حمایت از طرح های فناورانه، نسبت به تجاری سازی محصولات، مساعدت های لازم را انجام دهیم.
علایی مساحت شرکت کشت، صنعت و دامپروری مغان را دو هزار هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: از هر فعالیتی که به توسعه شرکت و رشد اقتصادی آن کمک کند استقبال می کنیم و آماده همکاری و مشارکت در آن هستیم.
وی حرکت به سمت کشت و تولید گیاهان دارویی را از رویکرهای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حوزه کشاورزی اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت های موجود و سبقه جهاددانشگاهی، این نهاد اولویت ما برای همکاری در این زمینه است.
در این جلسه پیرامون برنامه های مشترک دو نهاد در زمینه توسعه بخش کشاورزی تبادل نظر و راهکارهایی ارائه شد.

 

ارسال نظرات