فرماندار شهرستان دلفان:

ضرورت آمادگی وپیش بینی تمهیدات جهت مقابله با حوادث احتمالی

فرماندار شهرستان دلفان گفت: درحوزه شهر شهرداری‌ها با همکاری شورای اسلامی و در حوزه روستا‌ها بخشداران با همکاری دهیاران و شورا‌های اسلامی نسبت به پاکسازی کلیه معابر، لایروبی جداول، بستر انهار، رود خانه‌ها و مسیل‌ها در فرصت باقیمانده و قبل از شروع بارندگی اقدام نمایند.
کد خبر: ۸۹۲۴۷۹۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، طولابی درجلسه شورای مدیریت بحران شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دلفان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس طی سخنانی مطالبی را در خصوص ضرورت آمادگی وپیش بینی تمهیدات جهت مقابله با حوادث احتمالی با توجه به موقعیت آب و هوایی شهرستان و همچنین فرا رسیدن فصل پاییز و آغاز بارش‌ها توسط اعضاء بیان داشت.


وی اظهار داشت: درحوزه شهر شهرداری‌ها با همکاری شورای اسلامی و در حوزه روستا‌ها بخشداران با همکاری دهیاران و شورا‌های اسلامی نسبت به پاکسازی کلیه معابر، لایروبی جداول، بستر انهار، رود خانه‌ها و مسیل‌ها در فرصت باقیمانده و قبل از شروع بارندگی اقدام کنند.


وی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازبینی و پاکسازی دهانه پل ها، شناسایی و ترمیم نقاط آسیب دیده و حادثه خیز، پاکسازی حریم جاده‌ها از زباله و نخاله‌های ساختمانی در محور‌های مواصلاتی اعم از راه‌های اصلی و فرعی اقدامات لازم را بعمل آورند.



فرماندار شهرستان دلفان گفت: مسئولین دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به ایمن سازی تجهیز ات حوزه کاری و پیش بینی اقدامات پیشگیرانه در حوزه استحفاظی آمادگی لازم جهت مقابله و مهار هرگونه حادثه احتمالی و غیر مترقبه را داشته بگونه‌ای که کار خدمات رسانی در هر صورت ادامه داشته و وقفه‌ای در ارائه خدمات پیش نیاید.



در ادامه جلسه همچنین مقرر گردید دستگاه‌های ذیربط نسبت به تامین وذخیره سازی سوخت مورد نیاز مناطق عشایری وصعب العبور روستائیان اقدامات لازم بعمل آورند.

بنا بر این گزارش اینگونه مصوب شد که بخشداریها، تعاون روستایی و امور عشایر تمهیدات لازم درخصوص ذخیره کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی در اماکن روستایی و عشایری بویژه در روستا‌های دور افتاده و صعب العبور بعمل آورند و ادارات بهداشت و درمان و صنعت، معدن و تجارت نسبت به ذخیره سازی سوخت مراکز بهداشتی و درمانی و دوگانه سوز نمودن سیستم پخت نانوای‌ها وموتورخانه بیمارسنتان اقدامات لازم بعمل آورند.


اداره جهاد کشاورزی ضمن اطلاع رسانی مناسب، تمهیدات لازم درخصوص جلوگیری از سرما زدگی محصولات، ایمن سازی تجهیزات موتور پمپ ها، اصطبل نگهداری دامها، محل نگهداری علوفه و ... اقدامات لازم را معمول دارد.


اداره امور عشایر اطلاع رسانی لازم درخصوص جلوگیری از اسکان عشایر در محل مسیل‌ها و نقاط مخاطره آمیز که احتمال خطر وقوع سیلاب می‌رود معمول دارند.

جمعیت هلال احمر ضمن فعال نمودن پایگاه‌های امداد و نجات آمادگی لازم جهت مقابله و مهار هرگونه حادثه احتمالی پیش بینی‌های لازم و شناسایی اماکن اسکان اضطراری را معمول دارند.
 

آموزش وپرورش نسبت به ایمن سازی مدارس تخریبی و توجیه مدیران مدارس به منظور پیشگیری ازوقوع حوادت تمهیدات و اقدامات لازم را بعمل آورند.


مسئولین دستگاه‌ها در موقع بحران از اقدامات سلیقه‌ای پرهیز و ضمن حضور فوری در فرمانداری هماهنگی لازم را معمول دارند.

در صورت وقوع هرگونه حادثه غیر مترقبه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تمهیدات انتطامی و امنیتی لازم در این خصوص را بعمل آورند.
 
 
انتهای خبر/z
ارسال نظرات