فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس:

نیروی هوایی همیشه در صف اول مقابله با تهدیدات دشمنان بوده است

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی هوایی همیشه در صف اول مقابله با تهدیدات دشمنان میهن اسلامی‌مان بوده است.
کد خبر: ۸۹۲۵۱۴۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، امیر سرتیپ دوم خلبان سخاوت عشایری، فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس میناب در گفتگو با میناب جنوب، پیرامون نقش نیروی هوایی در دروان دفاع مقدس اظهار داشت: تجربه ۸ سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد که نیروی هوایی همیشه در صف اول مقابله با تهدیدات دشمنان میهن اسلامی‌مان بوده و در کنار تمامی قوای مسلح کشور آماده جانفشانی در راه امنیت کشور تحت فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس  افزود: در زمان سه تا شش ماه اول جنگ بخصوص در ۲ ماه اول هجمه ای که دشمن بر علیه کشور ایران اسلامی در خوزستان وارد کرده بود نیروهوایی توانست به راحتی آن هجمه ها را جلوگیری کند و بعد  از اینکه دشمن اولین حمله خود را آغاز کرد نیروی هوایی با استفاده از تیزپروازهای خود ظرف دو ساعت توانست جواب متقابل دشمن بدهد و جواب دندان شکن رزمنده های ما سخت تر از آن بود که دشمن فکر می کرد.

وی افزود: در روز دوم جنگ هشت سال دفاع مقدس نیروی هوایی با ۱۴۰ فروند برای صیانت از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف با اقتدار هر چه تمام تر توانست آسایش را از دشمن سلب کند و هیمنه دشمن  را با اتکال به خدا و باور قلبی فرو ریزد، دشمن برای اینکه خود را شکست خورده نداند تقاضای میانجی گری کرده بود ونیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی توانست دشمن را در خانه خود زمین گیرد کند و این یکی از برتری نیروی هوایی ارتش ایران اسلامی است.

امیر سرتیپ دوم سخاوت عشایری گفت: علیرغم اینکه دشمنان انقلاب تمامی اسلحه و هواپیماهای مدرن خود را در اختیار ارتش بعثی برای مقابله با انقلاب اسلامی داده بودند نیروی هوایی با صلابت توانست دشمن را از رسیدن به اهدافش ناکام سازد .

فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس تصریح کرد: نیروی هوایی همان طور که در بدو انقلاب در شرایطی که انقلاب به پیروی نرسیده بود دست به ولایت داد و همین دست به ولایت دادن نیروی هوایی باعث شد تا هیمینه ارتش شاهنشاهی فرو ریخته شود و ولایتمداری خود را به حضرت امام ثابت کند.

وی اذعان داشت: پایگاه نهم شکاری دقیقا همان روزی که دشمن حمله کرد اعزام ها از این پایگاه به همدان و بوشهر گسترش پیدا کرد به طوری که بیشترین شهید این پایگاه در ۲ ماهه اول جنگ داده و اولین شهید در روز دوم جنگ از این استان اعزام شده و در بغداد به شهادت رسید.

عشایری ادامه داد: نیروی هوایی از نظر توان نظامی در حوزه هوایی از زمان اول جنگ خیلی قویتر شده، شایدبرخی ها فکر کنندکه هواپیماهای نو نشده ولی هواپیماهای ما از قطعات به روز دنیا تجهیز شده است.

فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس گفت: نیروی هوایی همواره خنثی کننده هر توطئه‌ای بر علیه امنیت کشور ایران اسلامی بوده و این نیرو در کنار سایر نیروهای مسلح به عنوان بخشی از توان دفاعی و اقتدار ملی با قدرت در هر مأموریتی حاضر شده و از کیان کشورمان دفاع کرده‌ است.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروزه به دستان جوانان امروز و متعهد موشک هایی ساخته شده که ۶۰ کیلومتر تا ۹۰ کیلومتر آن ورتر دشمن را مورد اثابت قرار دهد  و بمب هایی ساخته شده که می تواند دشمن را در فواصل خیلی زیاد از پای در بیاورد.

فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس خاطر نشان کرد: بنده در روز اول جنگ دانش آموز بودم و سال دوم دبیرستان بودم و روزی که دشمن به مهراباد حمله کرد طرز حمله اش را دیدم و بعد از آن که خودم خلبان شدم از آن تاکتیک توانستم برعلیه دشمن استفاده کنیم.

ارسال نظرات