مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل:

18 آزمایشگاه همکار با استاندارد تعامل نزدیک دارند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر و براساس اصل 44 قانون اساسی 18 آزمایشگاه همکار با اشتغال بیش از 100 نفر با استاندارد همکاری نزدیک دارند.
کد خبر: ۸۹۲۵۳۱۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، هاشم علایی در دیدار با رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا نسبت به ایجاد آزمایشگاه همکار استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با ظرفیت موجود و توانمندی بالا اقدام کنیم که در این زمینه راه اندازی این آزمایشگاه همکار به افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و بهبود زمان انجام آزمون و روند تولید محصولات واحدهای تولیدی استان اردبیل کمک خواهد کرد. 

 

وی اهمیت امضای تفاهمنامه بین اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و بیان کرد: استفاده بهینه از توانایی های علمی، فنی و پژوهشی طرفین در مشارکت تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و همکاری در زمینه برگزاری سمینارهای  آموزشی، تجمیع منابع دانشی و تکنولوژی و نیز استفاده از تجهیزات و امکانات موجود در دانشگاه‌ از نکات مثبت تفاهم نامه است. 

 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ظرفیت موجود در شبکه آزمایشگاهی این دانشگاه از توان بالایی برخوردار است و این توان را دارد که  آزمایشگاه همکار استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ایجاد شود.


علایی در رابطه با اهمیت ایجاد آزمایشگاه در اظهار داشت: راه اندازی این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار از نظر افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و زمان انجام آزمون، روند  تولید محصولات واحد های تولیدی استان کار را راحت تر خواهد کرد.


وی همچنین در خصوص اهمیت تفاهم نامه بین اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: در آینده می توان از توانمندی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در آموزش مدیران کنترل کیفیت نیز بهره مند شد و دانشگاه در سوق دادن پایان نامه ها به تدوین و تحقیق استانداردهای مورد نیاز کشور می تواند موثر باشد.


در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در سخنانی گفت: همکاری دانشگاه ها با اداره کل استاندارد استان بسیار با ارزش و مهم است چرا که با این امر شاهد افزایش توانمندی‌ ها در بخش تولید و بهبود فضای کسب و کار خواهیم بود.


اسحق رسولی بیان کرد: استفاده از شبکه آزمایشگاهی به عنوان همراه و یاری ‌رسان واحدهای آزمایشگاهی سازمان ملی استاندارد یکی از مهم ‌ترین دلایل این همکاری است.


وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین دو دستگاه خاطر نشان کرد: از مزایای این تفاهم‌نامه‌ ایجاد زمینه کارآفرینی بیشتر برای دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

 

منبع:ایسنا

 

 

 

ارسال نظرات