بسیجی اشتغال آفرین شهرکردی:

حمایت بسیج سازندگی عامل اشتغال‌آفرینی

مهدی هاشمی یکی از تولید کنندگان در عرصه صنایع تبدیلی گفت: با حمایت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد موفق به کسب درآمد و اشتغال آفرینی شدم.
کد خبر: ۸۹۲۵۳۸۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مهدی هاشمی یکی از تولید کنندگان در عرصه صنایع تبدیلی که با حمایت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سازندگی شهرستان شهرکرد موفق به کسب درآمد و اشتغال آفرینی شده است در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: از آنجایی که شغل پدرم دامداری می باشد و با دارا بودن تعداد گاو شیری  به فکر این افتادم که در کنار دامداری یک کارگاه صنایع تبدیلی فرآورده های شیر راه اندازی کنم که این از لحاظ اقتصادی خیلی برای ما صرفه اقتصادی به همراه داشت و از خام فروشی شیر تولیدی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه فرآورده‌های لبنی در این کارگاه با کیفیت بالا تولید می شود عنوان داشت: کیفیت بالا و رعایت دقیق بهداشت در کارگاه فرآورده‌های لبنی خود باعث جلب مشتری و  دلگرمی ما تولید کنندگان را در این حرفه به دنبال دارد.

هاشمی دلایل موفقیت در کارآفرینی خود را در این عرصه تولید و فروش با کیفیت محصول ، استفاده از تجهیزات کامل صنایع تبدیلی و رعایت نکات بهداشتی و تجربه و مهارت کافی در شغل دانست.

کارآفرین موفق در امر اقتصاد مقاومتی  با اشاره به نقاط مثبت این صنعت تبدیلی اظهار کرد:  ارزش غذایی بالای شیر و فرآورده‌های آن به خصوص در تأمین پروتئين و كلسيم و نقش آن در تأمین امنیت غذایی، بازدهی خوب و سریع سرمایه و منابع مورد استفاده، استقبال و جایگاه گسترش آن برای مردم، وجود قابل توجه شیر مازاد تولید در شهرستان شهرکر، شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان جهت تولید شیر با کیفیت از جمله نقاط مثبت این صنعت می‌باشد که یک کارآفرین می‌تواند با توجه به این نکات کار خود را آغاز کند.

وی تصریح کرد: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی فرآورده های لبنی به صورت شبکه ای و برنددار  و مرتبط کردن آن ها با اصناف و بازاریان برای فروش می تواند گامی موثر در روند پیشرفت واحد های تولیدی داشته باشد.

 

 

هاشمی در اهمیت شیر و فرآورده هاي لبنی گفت: شیر و فرآورده هاي آن از مهمترین اجزاي تشکیل دهنده جیره غذایی انسان می باشند که از لحاظ ارزش غذایی از کلسیم، فسفر، ویتامین هاي مورد نیاز و پروتئین، غنی هستند، پروتئین موجود در شیر و فرآورده هاي آن در مقایسه با منابع دیگر پروتئین هاي حیوانی و گیاهی ارزان تر و از ارزش بیولوژیکی بالایی برخوردار هستند .

این بسیجی اشتغال آفرین بیان کرد: امروز شیر و فرآورده هاي آن اصلی‌ترین تامین کننده مواد مورد نیاز بدن، حاوي بسیاري از ریز مغذي ها و املاح است که مصرف مستمر آن براي رشد، استحکام استخوان و دندان، افزایش هوش و توان کاري، طول عمر و.. همواره از سوي متخصصان تغذیه توصیه می گردد.

وی تصریح کرد: تصفيه شير خام، استاندارد سازي چربي، افزايش مواد جامد، گرم كردن اوليه، هموژن سازي، انجام عمليات حرارتي در دماي 90 درجه سانتي‌گراد، سردكردن تا 43 درجه سانتي‌گراد ، اضافه كردن مايه و مواد افزودني، پركردن، آنلوباسيون، سردكردن و انبار كردن از مراحل تولید ماست است.

 

ارسال نظرات