ابهری گفت: 70 درصد دختران خون باز از قشر مرفه بوده و در میان دختران این عمل سه برابر بیشتر از پسران است.
کد خبر: ۸۹۲۵۴۲۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

دکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با رواج پدیده خون بازی در میان دختران و تبعات آن اظهار داشت: از آنجا که ورود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به جامعه بدون بستر سازی و آموزش لازم و کافی بوده است متاسفانه عوارض و آسیب های آن گریبان گیر جامعه شده و تا زمانی که آموزش و فرهنگ سازی اجرا نشود شاهد افزایش آمار آن خواهیم بود.

وی در توضیح این مطلب افزود: یکی از ناهنجارترین آسیب های فضای مجازی خون بازی است که نوجوانان و جوانان با تقلید از طرفداران متالیکا، بلک متال و هری متال و خواننده فاسد به نام مریلین اقدام به خراش دادن بدن خود و نمایش عکس های آنها در فضای مجازی می کند.

پژوهشگر اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: 70 درصد دختران خون باز از قشر مرفه بوده و در میان دختران این عمل سه برابر بیشتر از پسران است. چشم و هم چشمی و عقب نماندن از قافله امروزی بودن از یک طرف و کاستی های عاطفی از طرف دیگر موجب این عمل دلخراش شده تا آنجا که برخی از پسران با نمایش دادن بدن زخمی خود همینطور خوردن خونشان به یک مسابقه وحشیانه دست زده اند.

دکتر ابهری بیان کرد: از نگاه رفتارشناسی کمبود توجه والدین، ضعف آموزش های معنوی، فقدان روابط عاطفی در این گونه افراد باعث این حرکت شده و طیف سنی بین 13 تا 19 ساله می باشد و لازم است خانواده ها و نهادهای آموزشی نسبت به آموزش های پیشگیری اقدامات لازم را انجام دهند تا بیشتر از این شاهد این رفتار آزار دهنده نباشیم.

آسیب شناس اجتماعی یادآور شد: البته لذت بردن از آزار خود ممکن است به علت بیماری مازوخیسم باشد که اینگونه افراد باید سریعاً به مشاور و روان پزشک مراجعه کرده و اقدامات لازم برای درمان را انجام دهند.

ارسال نظرات