نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس:

حضرت قاسم نمونه بارز شجاعت و استقامت در کربلا بود

تجمع بزرگ دانش آموزی "احلی من العسل" در حسینه ثار الله اردبیل با حضور نوجوانان 13 ساله اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۱۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

حجت الاسلام و المسلمین میثم فیاضی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در همایش نوجوانان عاشورای "احلی من العسل" تصریح کرد، کربلا یک نمایشگاه معنوی برای تمامی جوانان و نوجوانان ما بود.

فیاضی گفت:اگر به دنبال عنصر معنوی و بستر تربیتی هستیم بهترین تربیت گاه و عنصر معنوی که میتواند جوانان ما و افکار ما اثر گذار باشد مکتب کربلاست که کربلا یک تفکر ابدی است.

ایشان بیان کردند: شما نوجوانان عزیز که امید آینده این نظام و کشور و آینده تمام اسلام و مسلمین هستید لازمه آن این است که با فرهنگ کربلا بهتر آشنا شوید زیرا گاهی نگاه می کنیم درکربلا در هر سن یک الگو داریم، اگر یک الگوی شش ماهه می خواهیم تربیت کنیم از حضرت علی اصغر الگوبرداری کنیم  و برای جوانان بهترین الگو حضرت قاسم است.

فیاضی ادامه داد، حضرت قاسم آن جوانان ۱۳ ساله وقتی وارد کربلا می شود امام حسین(ع) از ایشان پرسید، شهادت نزد تو چگونه است گه می گوید "احلی من العسل" یعنی شهادت شیرین تر از عسل است.حضرت قاسم که با جانش کمک به اسلام کمک کرد جانش را در این راه فدا کرد تا آبروی اسلام در آن روز حفظ شود.

ایشان با توجه این که حضرت قاسم نمونه بارز شجاعت و استقامت در کربلا بود گفت،اگر نوجوانان ما میخواهند از ایشان درس بگیرید بهترین درس میتواند شجاعت باشد یعنی درس تبعیت از رهبر که بزرگترین درس است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس افرود، حضرت قاسم از رهبر خود همیشه تبعیت کرده بودو به شجاعت ابدی دست یافته و در پیروزی کربلا نقش داده و شور و شعور داده است و جوانان ما همچون حضرت قاسم شور و شعور به این اسلام و نظام جمهوری اسلامی دهند.

فیاضی ادامه داد،اگر حضرت قاسم جان خود را فدا کرد تا اسلام باقی بماند امروز وطیفه شما این است تا با حضور خودتان در صحنه های علمی و درس هایتان موفق باشید می توانید به رهبری خود کمک کنید چرا که دشمنان ما برنامه ریزی کرده اند تا افکار نوجوانان را منحرف کنند اما حضرت قاسم برای ما بهترین الگوی فرهنگی برای مبارزه با دشمنان اسلام است.

وی بیان کرد،اگر امروز بخواهیم به امام حسین(ع) خود اتکا کینم  و نوجوانان ما میخواهند با حضرت قاسم بیعت کننند این را بگویید  که یا حسین اگر در کربلا نبودیم به شما عرض میکنیم جان و مالمان  را با شعار لبیک یا حسین فدای شما می کنیم.

فیاضی خاطر نشان کرد،دشمنان ما بدانند یک روزی دشمنان در کربلا خواستند مقابل ولایت و رهبر و اسلام که امام حسین علیه السلام بود بایستند ولی نوجوانان کربلا در مقابل آنها ایستاند و محکم در مقابل انها ایستادتد و امروز این را هم بدانند جوان ما امروز با تاسی از تمام نوجوانان کربلا به دشمنان می گوییم هیهات من الذّله؛ یعنی عنصر احیا شیعان عشق و علاقه ایو  اظهار محبت به اهل بیت هست.

ایشان با توجه به این که دفاع از آرمان حسینی یعنی پیرو امام حسین بودن که با شعور کافی اهداف کربلا را ادامه دادند تصریح کرد دشمنان اسلام سال های سال است که  می خواهند فرهنگ کربلا را از ما بگیرند و امروز از اینجا به حضرت قاسم و حضرت زینب می گویم نگران نباشید و مطیع شما هستیم و دشمنان نمیتوانند حتی کوچکترین تعرضی به سوی اسلام کنند.

وی افزود،اگر شهیدی همچون شهید حججی یک جوانی که با کربلا پیمان بست و با تأسی از حضرت قاسم وجود خود را در اختیار اسلام گذاشت و امروز جوانان ما و مسئولین همه نفاق تربیتیشان با این شهدا انس گرفته است و  ما راه شهید حججی و اسلام و شهید کربلا را ادامه خواهیم داد.

خبرنگار خبرگزاری بسیج، سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات