صید قیمت در بازار ماهی‌فروشان

ممنوعیت صید آبزیان در آب‌های هرمزگان در این روزها علی‌رغم تأکید مسئولین بر عدم افزایش قیمت و ثابت ماندن تقاضا شهروندان با افزایش قیمت مواجه است!
کد خبر: ۸۹۲۵۹۴۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛مدیرکل شیلات هرمزگان یکم مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: برای نخستین بار طرح "دریا بست" با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی هرمزگان اجراشده است.

 

پرویز محبی افزود: در این مدت ماهی و میگوهای موردنیاز استان از ذخایر سردخانه‌های استان و همچنین از استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان تأمین می‌شود.

 

در همین رابطه خبرنگار ایسنا به سراغ تعدادی از ماهی‌فروشان در سطح شهر رفت و در خصوص اینکه ماهی‌های خود را از کجا صید کرده‌اند، به گفت‌وگو پرداخت که یکی از این فروشندگان اظهار کرد: همچنان صید ماهی ادامه دارد و نسبت به قبل از این طرح با کاهش روبه‌رو شده‌ایم هرچند این روزها مجبوریم از آب‌های قشم هم صید کنیم.

 

محبی با اشاره به بالا رفتن قیمت‌های آبزیان در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: با جلساتی که با تعاونی‌های صیادی گرفته می‌شود قیمت‌های ماهی و میگو در استان متعادل می‌شود.

 

در همین خصوص یکی دیگر از فروشندگان آبزیان افزود: در هر کیلو ماهی بسته به نوع آن با افزایش از یک هزار تومان تا سه هزار تومان مواجه‌ایم هرچند فعلاً میگو صید نمی‌شود.

 

یکی از دلایل افزایش قیمت در این مورد کاهش عرضه است ضمن اینکه تقاضا ثابت مانده است. دلیل مهم‌تر این قضیه از لحاظ بعد روانی است که همیشه در رفتار ما ایرانی‌ها پررنگ است و حتی می‌توان گفت درصورتی‌که کاهش عرضه هم اتفاق نیافته باشد بعد روانی این موضوع می‌تواند قیمت را افزایش دهد.

 

در پایان باید گفت مسئولین می‌توانند با اتخاذ تصمیمات و راهکارهای ارائه‌شده از طریق نظارت بر قیمت‌ و عرضه ماهی از افزایش قیمت جلوگیری کنند.

ارسال نظرات