خبرهای داغ:

رزمایش سه روزه با رمز مولای متقیان در سوسنگرد برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان و لشکر عملیاتی سپاه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد
کد خبر: ۸۹۲۶۳۸۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

رزمایش بزرگ مولای متقیان برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد . این رزمایش که خلاصه ای از عملیات ۱۳ طی روزدر تنگه چذابه در جنگ ۸ سال دفاع مقدس اتفاق افتاد را بصورت نمایشی و خلاصه برای مردم شهرستان بازگو و به نمایش گذاشتند .

رزمایش در روز دوم با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان و در روز سوم با حضور سردار معین پور جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان برگزار شد .

همچنین در حاشیه این رزمایش بزرگ به همت بسیج خواهران ، حوزه ام البنین در سوسنگرد ، برای معرفی کارهای محلی و فرهنگی دشت آزادگان پخت نان محلی برنجی (سیاح) / نان در تنور گلی / چای ،قهوه ، زعفران بصورت محلی روی زغال و چوب / درست کردن لقمه خرمایی/ پخت کیک و کلوچه محلی در تنور گلی و …از جمله اقداماتی است که خواهران بسیجی برای پذیرایی از حضار و مدعووین در رزمایش مولای متقیان که در در سوسنگرد برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد ،آماده کردند .

 

در این رزمایش که حس و حال زمان جنگ به همه ی حاضرین دست داد توسط بسیجیان به نحو احسنتی بازگو شد .

 

زمانی که صدام سخترین حملات خود را به مدت ۱۳ روز با تجهیزات کامل به رزمندگان کرد . ایران با کمترین امکاناتی که داشت ،شهدای زیادی در آن عملیات داد اما با حول و قوه الهی و امید و توکل به خدا ،رزمندگان توانستند ،پیروز عملیات مولای متقیان به فرماندهی شهید حسن باقری شوند و پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم علی ولی الله را بر سر تپه های نبرد به اهتزاز در آوردند و نیروهای عراقی را به عقب کشانند .

 

عملیات با رمز مولای متقیان از سخترین عملیات جنگ ۸ سال دفاع مقدس می باشد که نیروهای بعثی عراق بعد از ۱۳ روز حمله به رزمندگان با دندانهای پر و تجهیزات کامل ،اما در آخر شکست خوردند و مثل همیشه رزمندگان و بسیجیان اسلام پیروزی را به جان خریدند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها