مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ثارالله :

بی تفاوتی مردم در مقابل منکرات و کمرنگ شدن معنویت از عوامل حادثه ساز عاشوراست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ثارالله استان کرمان در کوهبنان گفت : اگر بی تفاوتی در جامعه رشد کند نیاز نیست داعش به آن حمله کند ویا موشک به آن بزنند این چنین جامعه ای همچون اندلس خود به خود دچار انحطاط می شود، بی تفاوتی مردم در مقابل منکرات ، کمرنگ شدن معنویت و دور شدن از یاد خدا از جمله عوامل حادثه ساز عاشوراست.
کد خبر: ۸۹۲۶۶۰۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از کوهبنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر عربپور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه الله استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کوهبنان ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : هر گاه از تاریخ عبرت گرفتیم و از سقوط ها و انحراف ها درس گرفتیم رو به صعود خواهیم بود هر کجا که درس نگرفتیم و تاریخ را فراموش کردیم به انحاط رفتیم.
وی افزود : حوادثی چون عاشورا و حواشی آن همه مکمل همدیگرند زیر ساخت همه ی اتفاقات اطراف ما در واقعه عاشوراست امروز اگر در یمن عراق لبنان و سوریه فریاد مردم بلند است این فریاد برای رهایی از ظلم است .
عربپور با طرح این سئوال که وظیفه ما در قبال عاشورا چیست ؟ در رمزگشایی از واقعه عاشورا باید بگونه ای عمل کنیم که این قسمت تاریخ دیگر تکرار نشود.
وی یادآور شد : بعد از بعثت درهای رشد و شکوفایی در جامعه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به روی مردم باز شد و عوام نگاهشان به پیامبر و اصحاب بود رشد کردند اما برخی خواص که لذت های دوران جاهلیت را دیده بودند و دلشان برای آن کارها لک زده بود وقتی اهداف پیامبر را شنیدند صبر کردند و از همان زمان شروع کردند برای کار کردن روی دوران بعد از پیامبر.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الله استان کرمان تصریح کرد : بعد از رخداد غدیر که نکته اساسی در جریان اسلام اصیل برای استعداد خواهی مردم شد علیرغم همه آگاهی ها از خاندان و سیره پیغمبر عده ای علم مخالفت را برداشتند و خانه نشینی ولایت شروع شد و تا جایی پیش رفتند که حتی فرزندان پیغمبر را قتل و عام کنند تا به اهدافشان.برسند.
وی گفت : مقاومت کردن در مقابل ستمگر در همه طول تاریخ بوده است و آنچه که امروز معاصر را در خود گرفته است همان مسائل است و انچیزی که ما را تهدید می کند همان چیزهایی که در صدر اسلام را تهدید بوده است .
حجت الاسلام عربپور با بیان این مهم که اگر دشمن پست ما امروز دستش برسد هیچ یکی از سنی ها و شیعیان را باقی نخواهد گذاشت تاکید کرد : کسانی که امروز ادعای خلیفه اللهی و جانشینی پیغمبر اکرم را دارند در سوریه و عراق از هیچ جنایتی فرو گذار نبودند.
وی به حفظ وحدت جهان اسلام تاکید کرد و بیان داشت : وحدت برای حفظ انقلاب و پیشگیری از وقایعی چون عاشورا از وظایف اصلی ماست و این مسئله همه ما را در بر می گیرد چرا که در جبهه امام حسین علیه السلام از هر نوع و نژادی بودن .
این مسئول یکی از مشکلات داخلی امروز را امتیاز خواهی قلمداد کرد و خاطر نشان کرد : کسانی که دیروز در صحنه انقلاب فعال بوده اند امروز چیزی تحت عنوان سهم خواهی شروع کردند و این جریان بعد از رحلت امام خمینی ره شدت گرفت گر چه غیرت امت اسلامی اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد.
وی عنوان کرد : برخی از خواص و به طبع آنها عوام در دوره آرامش هستند و هر اتفاقی که در کشور بیفتد آنها از صحنه فرار می کنند گر چه رجز خوانی هایی دارند وی در میدان عمل از فرار می کنند و هر کجا در طول تاریخ چنین انسانهایی بودند علم اسلام بی صاحب مانده است و اگر بی تفاوتی در جامعه رشد کند نیاز نیست داعش به آن حمله کند ویا موشک به آن بزنند این چنین جامعه ای همچون اندلس خود به خود دچار انحطاط می شود .
حجت الاسلام عربپور عافیت طلبی را آفت دیگر دوران معاصر انقلاب خواند و تصریح کرد : غفلت از آرمانهای که به واسطه آنها انقلاب صورت گرفت امروز گریان بسیاری از مسئولین را گرفته است و مدیریت کردن بحرانهای سیاسی فرهنگی نظامی در ایران و خارج از آن کارهاست که هر کسی نمی تواند آن را به خوبی انجام دهد ولیکن حضرت امام خامنه‌ای این راه گرفته‌اند و به خوبی پیش می روند.
ما در داخل خیلی داریم تهدید می شویم و سپاه و بسیج و روحانیت اصیل باید خیلی حواسشان جمع باشد این جمله بود که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله بر آن تاکید کرد و در این باره ادامه داد :شکست قبح حجاب و عفاف و اجرای سناریوی نفوذ و استحاله مسائلی است که دشمنان ما برای کشور ما پیچیده اند.
وی در ادامه بیان داشت : عوامل حادثه ساز عاشورا چند چیز است یکی از آنها کنار گذاشتن وصایای پیامبر اکرم (ص) بود و در دوران ما رد شدن از رهنمودهای امام راحل چنین حکمی دارد چرا که در دوران پیغمبر ،وصایای پیغمبر را از زبان شخص پیغمبر شنیدند ولی آن اتفاقات افتاد و نسخه ای که امام خمینی برای انقلاب پیچیدند امروز در دست خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است و باید مراقب باشیم که امام را از ما نگیرند .

عربپور پایان داد : نکته دوم نفوذ فرصت طلبان، تکنوکرات ها، منافقین و سودجوها در مناسب حکومتی است به حسب ظاهر هیچ اتفاقی نخواهد افتاد اما جریاناتی در راه است که برای انقلاب و اسلام بسیار خطرناک خواهد بود و بی تفاوتی مردم در مقابل منکرات ، کمرنگ شدن معنویت و دور شدن از یاد خدا از جمله عوامل حادثه ساز عاشوراست.

در این مراسم از زحمات سه ساله حجت الاسلام حسنی سعدی در دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کوهبنان تقدیر شد و  حجت الاسلام مهدی فقیهی طی حکمی از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان به این سمت منصوب شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار