فرمانده سپاه ناحیه خرمدره:

حضور زنان در پشت جبهه ها، پشتوانه معنوی رزمندگان و حفظ روحیه آنها بود

همرزمی زنان در پشت جبهه ها، پشتوانه معنوی رزمندگان و حفظ روحیه آنها بود، زنان توانمند دفاع مقدس در لحظات وداع با همسر، استوار و پرصلابت او را به سوی جبهه ها بدرقه می کردند.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۲۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه خرمدره در مراسم زنان ایثارگر شهرستان خرم دره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید است چون انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام عاشورایی است.

سرهنگ محسن احمدی تبار با اشاره اهمیت رشادت های بانوان در دفاع مقدس، افزود: زنان هم دوش مردان در تلاش سازندگی خود در کشور ازهیچ گونه ایثار و فداکاری دریغ نداشتند، زنان مسلمان و انقلابی ایران نیز در طول هشت سال دفاع مقدس، با اقتدا به حضرت فاطمه (س) و حضور در صحنه های نبرد، همواره در عشق شهادت به سر می بردند و عده ای نیز دراین راه به آرزوی خویش رسیدند.

وی با اشاره به اینکه زنان و به خصوص مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان و اسرا، نقش به سزایی در ترویج ارزش‏ها و فرهنگ روزهای آتش و خون دارند، اظهار داشت: همرزمی زنان در پشت جبهه ها، پشتوانه معنوی رزمندگان و حفظ روحیه آنها بود، زنان توانمند دفاع مقدس در لحظات وداع با همسر ، استوار و پرصلابت او را به سوی جبهه ها بدرقه می کردند.

در ادامه  خواهر یک شهید با اشاره به خاطره ای از برادر خود گفت: محمد ناصر وقتی از جای دوری می‌آمد، اهل خانه اعم از پدر و مادر و برادرم با ایشان روبوسی می‌کردند و با توجه به این که ایشان برادر بزرگتر بودند، رویم نمی‌شد. تنها در سه مورد پیشانی برادر شهیدم را بوسیده‌ام، یکی زمانی بود که اولین بار مجروح شده بودند. دومی از زیارت آقا امام رضا (ع) برگشته بودند و سومی،‌ آخرین بوسه زمانی بود که پیکر مطهرش داخل تابوت بود، به پیشانیش بوسه زدم. سپس پیشانی‌بند پرافتخار” الله اکبر” را بر پیشانی نورانیش بستند  و پیکرش را تشییع کردند. 

در ادامه مراسم از کتاب (بی برادر) مجموعه خاطرات برخی از شهدای شهرستان خرمدره می باشد که توسط  تقی شجاعی به رشته تقریر در آمده است رونمائی شد و از مادران،خواهران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران خرم دره قدردانی به عمل آمد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار