دکتر پاکدل در یادمان شهدای دهستان فتح آباد؛

باید خود را در خداشناسی قوی کنیم/ نیاز به زیبایی و توجه به موضوع کربلا یکی از ابعادنگه داشتن زیبایی است

دکتر محمد علی پاکدل با بیان اینکه باید خود را در خداشناسی قوی کنیم افزود: ايمان به توحيد در کنار تصديق پيامبري آخرين سفير الهي، اولين شرط تشرف به آيين حيات‌بخش اسلام و وارد شدن در مسير سعادت و رستگاري است.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۶۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، یادمان ۱۲ شهید دهستان فتح آباد با حضور گرم مسئولین، بسیجیان و مردم همیشه در صحنه شهرستان خاتم در جوار گلزار شهدای روستای فتح آباد برگزار شد.
دکتر محمدعلی پاکدل در این یادمان با اشاره به بحث توحید و خداشناسی گفت: در مباحث خداشناسی، توحید به معنای یگانگی و یکتایی خداوند بوده و یکی از اصول اعتقادی اسلام و همه ادیان ابراهیمی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه باید خود را در خداشناسی قوی کنیم افزود: ایمان به توحید در کنار تصدیق پیامبری آخرین سفیر الهی، اولین شرط تشرف به آیین حیات‌بخش اسلام و وارد شدن در مسیر سعادت و رستگاری است.
این استاد دانشگاه در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به موضوع زیبایی و نوع نگاه زیبای انسان‌ها گفت: برای دیدن و توجه به موضوعات می‌توانیم از منظر‌های مختلف و با دید‌های مختلف به پدیده‌ها نگاه کنیم. یکی از این اقسام زیبا دیدن است. این نوع نگاه می‌تواند در دریافت مفهوم ما از موضوع تغییر ایجاد کند. مثلا اگر بخواهیم با زیبایی نگاع کنیم، کربلا حماسه است یا در نمونه دیگر نماز می‌تواند شکوه بندگی باشد.
دکتر پاکدل یاد آور شد: زیبایی‌های کربلا چیست؟ ما از کربلا هر چه می‌بینیم تشنگی و دود و عطش است. این‌ها سختی‌های کربلاست، گاهی در سختی زیبایی هم وجود دارد.
وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: زندگی بشر مجموعه‌ای از تاریکی و روشنایی، زشتی و زیبایی، شر و خیر است. آنچه فرشتگان دیدند جنبه تاریک فرزند آدم بود و آنچه خداوند اشاره کرد قسمت‌های روشن آن بود که بر قسمت‌های تاریک بسی ترجیح دارد.
پاکدل گفت: باید به زیبایی توجه کنیم چرا که مومنین باید به زیبایی مشهور شوند. اهمیت این موضوع از زمان پیامبر اکرم (ص) نیز مورد توجه بوده است و توجه پیامبر (ص) به زیبایی‌هایی مانند استفاده از عطر نمونه‌ای از این موارد است. نیاز به زیبایی و توجه به موضوع کربلا یکی از ابعاد نگه داشتن زیبایی است. عاطفه و دوست داشتن اگر بر مبنای زیبایی نباشد ماندگار نیست.
وی در ادامه با اشاره به تولید آثار برای تقویت و تعمیق حماسه عاشورا یادآور شد: برای ماندگاری این حماسه باید موارد همراه با زیبایی ترسیم شود و این زیبایی باید شرح داده شود. برای همین باید تولید کنندگان این آثار هم کسانی باشند که خودشان هم زیبابین و زیبادوست باشند.
ارسال نظرات