تشییع باشکوه شهید حججی مظهر اتحاد مردم

امام جمعه سورشجان تشییع باشکوه شهید حججی را مظهر اتحاد مردم دانست.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۷۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه سورشجان با اشاره به اینکه درس‌ها و عبرت‌های عاشورا نتیجه جنگ نرم طولانی مدت دشمنان قرآن و اهل‌بیت بود، اظهار کرد: هدف نهایی دشمنان حذف کامل دین و هدف امام حسین(علیه السلام) احیای کامل دین بود.

وی با بیان اینکه دشمن با چندین ابزار توانست در واقعه کربلا کار خود را به پیش ببرد، ادامه داد: دشمن از یک سو با سه ابزار مهم تحریف آموزه‌های دینی (تبدیل امامت به سلطنت)، تخریب گسترده اهل‌ حق به‌عنوان افراطی و منحرف و منع شدید حدیث و معارف اهل بیت توانستند چهره‌ای مقلوب و غیرواقعی از دین به نمایش بگذارند و زمینه انحطاط و انحراف ذهنی مردم را فراهم کنند.

امام جمعه سورشجان اضافه کرد: از سوی دیگر دشمن با تهدید و ارعاب توانست روح مردم را به ضعف بکشاند تا در زمان خطر اصحاب حق را تنها بگذارند و با مدیریت افکار عمومی و تهدید کار خود را به پیش ببرند، اما در مقابل امام حسین(علیه السلام) و یارانش علیرغم کمبود نیرو نتوانستند این تهدید را به یک فرصت استثنایی برای دین و اهل حق تبدیل کنند و پیام این قیام تا ابد در تاریخ ماندگار شد.

خسروی در ادامه بزرگترین معجزه امام زین‌العابدین(علیه السلام) را شهادت ایشان بعد از تحمل مصائب کربلا عنوان و خاطرنشان کرد: مصائب کربلا با تمام وسعت نتوانست ذره‌ای از اراده این امام بزرگوار را کم کند، بلکه ایشان تا آخرین لحظه وظیفه الهی خویش را به بهترین نحو انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه شهادت سرداران بزرگ هم‌چون فلاحی، فکوری و جهان‌آرا محصول تفکر امام خمینی(ره) است، گفت: آن‌ها توانستند برای جوانان امروز الگویی نمونه باشند و نباید فراموش کنیم که تشییع باشکوه و عزت شهید محسن حججی یکی از مظاهر اقتدار نظامی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی بود، که این مسئله حاکی از اتحاد مردم و نظام اسلامی است.

امام جمعه سورشجان با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی عراق، عنوان کرد: تجزیه عراق توطئه‌ای صهیونیستی است، لذا مردم، نخبگان و دولتمردان عراق باید از تمایت ارضی عراق دفاع کنند و بدانند که منافقین و صهیونیست‌ها از تجزیه عراق دفاع می‌کنند.

خسروی در ادامه با بیان اینکه اعتراف مسؤولان دیپلماسی کشور به غیر قابل اعتمادبودن آمریکا دیرهنگام بود، افزود: این اعتراف لازم بود و حقانیت بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اثبات شد و اگر کسی بعد از این شواهد بخواهد به آمریکا و اروپا اعتماد کند باید در سلامت عقلی او تردید کرد.

امام جمعه سورشجان در پایان گفت: باتوجه به عهد‌شکنی‌های آمریکا، از این پس هرکسی به آمریکا اعتماد کند عقب‌مانده ذهنی و سیاسی است و بی‌ثباتی در مواضع سیاسی و آشفتگی در تعاملات سیاسی بهترین شاهد بر دلقک بودن سیاسی است نه قهرمان دیپلماسی و سیاسی.

ارسال نظرات