امام جمعه نیر:

امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم از آموزه های قیام عاشورا است

حجت الاسلام مقدسی گفت: در سبک زندگی حسینی سکوت و بی تفاوتی در برابر ظلم و فساد جایی ندارد و باید برای اجرای عملی دین خدا خون خود و بهترین عزیزان را نثار کرد.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۱۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، امام جمعه نیر اظهار داشت: یکی از درس‌های بزرگ عاشورا که به مثابه دانشگاه انسان سازی است، درس ولایت پذیری است، چرا که کیفیت ولایت پذیری و ولایتمداری اصحاب امام حسین علیه السلام را که در هیچ دوره تاریخی نمی توان یافت. همچنان که ولایت گریزی بیشتر مردم دوران حضرت امام حسین (ع) نیز موضوعی مهم و قابل تامل است که از یکسو خیانت مستمر آنان به خاندان وحی، لکه ننگی بر دامان جامعه اسلامی بود.

 

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، پیام اصلی نهضت عاشوراست و امر به معروف و نهی از منکر یعنی مقابل حاکمیت ظالمان و منحرفان از دین ایستادن و اصل قیام امام حسین (ع) هم قیام علیه حکومت نامشروع و فاسد یزید بود.

 

حجت الاسلام مقدسی به ادامه برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری در شهرستان اشاره کرد و گفت: تا هفتمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در جای جای شهرستان نیر برگزار خواهد شد.

 

وی با تبیین نقش امام حسین (ع) در واقعه کربلا بیان کرد: سربلندی و آزادگی امام حسین (ع) باید الگوی همه قرار گیرد زیرا تاثیر گسترده اجتماعی واقعه کربلا در قالب فرهنگی به صورت منحصر به فرد در آمده است و هیچ گاه از اذهان پاک نمی‌ شود.

 

 
 

 

منبع:نیریمیز

ارسال نظرات
آخرین اخبار