شام غریبان حسین(ع) در مرکز دیار علویان با حرارت و شور وصف ناپذیری برگزار شد

مردم علوی و ولایتمدار مازندران در روز عاشورا و شب اسارت خاندان اهل بیت در غرق در اندوه و ماتم شدند و با راه اندازی کاروان عزا به یاد شام غریبان آل الله، در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۷۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شامگاه شب گذشته همزمان با سراسر کشور مراسم شام غریبان خاندان اهل بیت (ع) در شهرها و روستاهای مختلف مازندران برگزار شده است.

مردم علوی و ولایتمدار مازندران در روز عاشورا و شب اسارت خاندان اهل بیت در غرق در اندوه و ماتم شدند و در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

مردم ولایتمدار مازندران با برپایی خیمه‌های عزا و برگزاری نمادین اسارت خاندان اهل بیت، غربت حضرت زینب(س) و کودکان به اسارت گرفته شده واقعه کربلا را یادآوری کردند.

عزاداران امام حسین (ع) با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در کوچه‌ها و خیابان‌ها به یاد اسارت خاندان اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند و به یاد کودکان واقعه عاشورا شمع روشن کردند.

مراسم خیمه سوزان و اسارت نمادین خاندان اهل بیت توسط بسیجیان پایگاه امام حسن مجتبی (ع) و مسجد فاطمه زهرا (س) در خیابان شهید جهان‌پیما شهرستان ساری برگزار شد که در این آیین به صورت نمادین فرزندان اهل بیت به اسارت رفتند و خیمه‌های آنها در آتش سوختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها