خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

تقوا شاخصه اصلی در مقابله با نفوذ دشمن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در ویژه برنامه الرحمن امام حسین(ع) و شهادت سید الساجدین امام سجاد (ع) گفت: عمل صالح و تقوا دو اصل اساسی مقابله با نفوذ دشمن است.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۵۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  رحیم علی طالعی گفت:  بهترین  راه میانبر برای رسیدن به سبک  زندگی اسلامی  الگو گیری از زندگی کاروان عاشورا است.

وی افزود: واقعه بی نظیر عاشورا در تاریخ اسلام الگوهایی چون حضرت زینب(س) و زنان باوقارهمراه ایشان را در آن برهه را معرفی کرد که می توانند نسخه نجات بخش جامعه امروزی باشند .

حجت الاسلام طالعی گفت: ولایت پذیری حضرت زینب و زنان همراه آن حضرت از امام عصر خویش و اطاعت از دستورات ایشان و شجاعت و ایثار  آن ها در اوج مصیبت می تواند بنیان  خانواده های  اسلامی را محکم کند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در بحرانی ترین شرایط کشور مادران و زنان این مرز و بوم  با تاسی از خانواده های شهدای کربلا به ویژه  حضرت زینب (س) خانواده های خود را اسلامی و انقلابی
تربیت کنند.              

حجت الاسلام  طالعی به نقش هدایتگری زنان در دوران دفاع مقدس هم  اشاره کرد و گفت: مادران وزنان مسلمان ایرانی  عفت، حجاب،حیا، ولایتمداری و صبرو استقامت را که از حضرت زینب(س) به ارث برده بودند  در این دوران بحرانی با آن همه مشکلات و رنج ها به منصه ظهور رساندند.

وی به ولایت مداری حضرت زینب(س) هم اشاره و بیان کرد: ایشان در کنار  سرپرستی یتیمان  از امام زمان خود به خوبی مواظبت کرد و رسالت نبوی را در عمل، گفتار و رفتار خود نشان داد.

وی در خصوص عزت و شرافت خانم زینب(س) گفت: خانم با وجود اینکه در اسارت بود عزت و شرافت خانوادگی خود را از دست نداد و از شرایط به وجود آمده برای انتقال سبک و مدل زندگی حسینی کمال استفاده را کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در ادامه افزود: یکی از راه های نفوذ دشمن، نفوذ فرهنگی است که دشمن باورها و اعتقادات ما را هدف گرفته و تلاش دارد آن ها را تضعیف کند.

وی افزود: امت اسلامی باید به صفاتی آراسته شوند تا هم قدرت بازدارندگی داشته باشند و  هم در باور های دینی، اعتقادی و وفای مکتبی خود را محکم و استوار باقی بمانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها