حجت الاسلام و المسلمين دكتر صفري:

محورعزاداری ها باید اباعبدالله الحسین(ع) باشد نه مسجد و محله

امام جمعه گرمی گفت: اخلاص در مراسمات عزاداری باعث می شود، عزاداری ها بجای محله و مسجد محوری، اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) محور باشد.
کد خبر: ۸۹۲۹۸۱۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین صفری امام جمعه گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی ضمن دعوت عموم به تقوای الهی با بیان اینکه حرکت به سوی خداوند اجباری است اما مسیر حرکت را خود انسان انتخاب می کند، گفت: انسان از طرف خداست و به طرف خدا حرکت می کند و هر مسیری انتخاب کند برای حسابرسی یقینا بخدا خواهد رسید.

 

وی افزود: تقوای جاهلی و رعایت آداب اسلامی از روی عادت، ارزشی ندارد و انسان باید مسیر حرکت خود را آگاهانه انتخاب کند تا به تقوای واقعی دست یابد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه فقر و غنا به داشته و ثروت انسان نیست بلکه به نیت انسان است، گفت: انسان خدا ترس، پیروزی  است که هیچ وقت شکست نخواهد خورد.

 

وی فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به فرماندهان و کارکنان خدوم و زحمتکش این نیرو در شهرستان گرمی و سراسر کشور تبریک و تهنیت گفت واظهار کرد: بحمدالله نیروی انتظامی با اقتدار و صلابت در راستای اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران، انجام وظیفه نموده و در ایجاد فضای توأم با امنیت و آرامش در ارتقای امنیت اجتماعی و احساس امنیت، همبستگی ملی گام‌های بلند و اساسی برداشته است.

 

امام جمعه گرمی کارهای ارزشمند نیروهای نظامی و انتظامی را انقدر با اهمیت عنوان کرد که حتی تصور یک روز تعطیلی آنها را غیر قابل جبران عنوان کرد و گفت: مظلومیت آنها به این خاطر است که شاید خدمات این عزیزان مستقیما به چشم نمی آید.

 

 حجت الاسلام و المسلمین صفریدر بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و دسته جات عزاداری در دهه اول محرم که با امنیت کامل و حضور گسترده مردم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از هیئت امنای مساجد، مداحان، مردم مذهبی این شهرستان، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی و دیگر زحمتکشان این مراسمات، نکاتی را متذکر شد.

 

وی با بیان اینکه معیار و محورعزاداری باید اباعبدالله الحسین(ع) باشد نه محله و مساجد، افزود: برتر بینی و نگاه محله محوری در مراسمات عزاداری نشانه و علامت کاهش اخلاص و تقویت منیت است که باید این نوع نگاه از عزاداری ها برطرف شود.

وی افزود: بعضا مشاهده می شود که دستورات اسلامی در حین اجرای مراسمات مختلف عزاداری از جمله خواندن نماز در اول وقت، مورد غفلت واقع می شود و یا بعضی از خانمها با آرایش و پوشش نامناسب در مراسمات مذهبی مخصوصا در شب شام غریبان حضور می یابند که اینگونه موارد در شان یک عزادار واقعی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع:سیفار

 

ارسال نظرات