امام جمعه پارس آباد مغان:

شورای شهر پارس آباد از اختلاف و تفرقه پرهیز کنند

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه سه ماه است پول گندم كاران پارس آبادي پرداخت نشده، گفت: دولت به جاي افزايش 10 درصدي حقوق كارمندان پول كشاورزان را پرداخت كند.
کد خبر: ۸۹۲۹۸۲۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پارس آباد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: تفکر، نماز اول وقت، احترام به والدین و صله ارحام موجب توفیق الهی می شود.

وي با بيان اينكه اگر توفیق الهی مشمول حال انسان نشود دچار گناه و معصيت می شود، گفت: علت این که برخی از افراد سرشناس آن زمان نتوانستند در روز عاشورا علیرغم دعوت حضرت امام حسین(ع) به یاری ایشان بروند سلب توفیق الهی از آنان بود.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به 14 مهرماه روز ملي دامپزشكي، این روز را بر تلاشگران این عرصه تبريك گفت و افزود: در سایه این عزیزان بوده كه تلفات دامی در كشور کاهش یافته است.

رشادي با بيان اينكه در کشور ما کادر دامپزشکی با جدیت کارش را ادامه داده و بيماري حاد دامی وجود ندارد، از کشتار غیر مجاز دام و طیور در شهرستان پارس آباد انتقاد كرد و گفت:  در حالی که کشتار هر گونه دام بایستی در کشتارگاه انجام شود، متاسفانه اين مسئله در پارس آباد مغان رعايت نمي شود و كشتارها در کنار جوی خيابان انجام می گيرد.

وي با اعلام اينكه اداره دامپزشکی پارس آباد در اجرای برنامه هایش مشکل دارد، تصريح كرد: جای سوال است که چرا متوليان ذيربط همچون محیط زیست و شبکه بهداشت نسبت به کشتار غیر مجاز دام و طیور در شهرستان پارس آباد مغان سكوت اختيار كرده و با متخلفان برخورد نمی کنند.

خطيب نمازجمعه پارس آباد بيان كرد: در هیچ جای کشور، کشتار حیوان در كنار جوی انجام نمی شود اما متاسفانه اين امر در پارس آباد عادي بوده و از طريق همين تريبون نمازجمعه به مسوولان هشدار مي دهيم در صورت بروز هرگونه بيماري دامي، عواقب آن پاي متوليان امر بوده و بايستي پاسخگو باشند.

وی با اشاره به 15 مهر روز روستا و عشایر اظهار داشت: بی‌تردید روستاها و عشایر حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی داشته و دولت بايستي توجه جدی به امكانات این مناطق داشته باشد تا مشكلي از اين بابت گريبانگير اهالي نشود.

رشادي از بي توجهی دولت نسبت به پرداخت مطالبات گندم كاران به شدت انتقاد كرد و افزود: شما كه پول کشاورزان را نمی توانید پرداخت كنيد چرا حقوق کارمندان را 10 درصد افزایش می دهید، آيا اين جفا در حق كشاورزان نيست؟

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه سه ماه است پول گندم كاران پارس آبادي پرداخت نشده، گفت: ما مي دانيم دولت پول دارد اما چرا پول گندم کاران پرداخت نمی شود، جای سئوال دارد!

وي با اعلام اينكه هر دولتي سركارآمده مشکلات کشور را از خود سلب و به گردن دولت قبلي انداخته، بيان كرد: اين بي تدبيري ها باعث شده دود آن تنها به چشم مردم می رود.

رشادي تصريح كرد: اگر تا هفته آینده اقدامی در خصوص پرداخت پول گندم كاران شهرستان پارس آباد از سوی دولت صورت نگیرد، زبان انتقاد مان به مراتب شديدتر از خطبه های امروز نمازجمعه خواهد بود.

وي در ادامه به 20 مهر روز بزرگداشت خواجه شمس الدين محمد شيرازي معروف به (حافظ) شاعر نامي كشور اشاره كرد و از دست اندركاران دانشگاهها خواست تا برای این شاعر نامی بزرگداشت خاصی برگزار كرده تا دانشجویان با این شاعر پرآوازه آشنايي بيشتري داشته شوند.

امام جمعه پارس آباد در ادامه با اشاره به آغاز هفته ناجا و تبریک آن بیان کرد: بی‌شک نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیاری در راستای امنیت کشور انجام داده که جای تقدیر دارد، چرا كه شبانه‌روز برای آسایش مردم زحمت کشیده تا مرزها و شهرهای کشورمان در امنیت به سر ببرد.

رشادي همچنين با بيان اينكه اعضاي شوراي شهر پارس آباد از اختلاف و تنش با يكديگر پرهيز كنند، گفت: یکپارچگی و وحدت شوراها از مولفه‌های بسیار تعیین کننده در پیشرفت و آبادانی شهر محسوب می‌شود و امید آن می رود اعضای شورای شهر با پرهیز از اختلاف و تفرقه، نهایت تلاش خود را برای تامین منافع و مصالح عمومی شهر به کار بندند.

امام جمعه پارس آباد ضمن تقدیر از برپایی مراسم عزاداری در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، از همه شبیه خواناني که هنگام نماز اول وقت مراسم شبیه خوانی را تعطيل و مشغول اقامه نماز شدند، قدرداني كرد.

         

منبع:آران مغان

 

ارسال نظرات