سرلشکر باقری در دومین سالگرد شهید همدانی

از سپاه تهران بزرگ برای برگزاری چنین مراسم‌هایی تشکر می‌کنم/ دلاوری‌های شهید همدانی به اندازه ده‌ها جلد کتاب است

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح گفت: از سپاه تهران بزرگ برای برگزاری چنین مراسم‌هایی تشکر می‌کنم، دلاوری‌های شهید همدانی به اندازه ده‌ها جلد کتاب است.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۲۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم دومین سالگرد شهید همدانی، گفت:درود و سلام بر امام خمبنی(ره)  و همچنین شهیدان کشور که جان خود را ایثار کردند، یاد و خاطره شهید همدانی را گرامی می‌داریم، باید همگان بدانند ما هر چه داریم از مکتب امام حسین(ع) و محرم است.
 
وی ادامه داد: از سپاه تهران بزرگ به دلیل برگزاری چنین مراسم‌های تشکر می‌کنیم، زیرا زنده نگهداشتن یاد شهدا بسیار مهم و قابل توجه است.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهید همدانی از رزمندگان دفاع مقدس و انقلاب است، در قرآن اصحاب یمین و شمال را نام برده و شهیدان رو دو دسته معرفی کرده است، سابقون رو کسانی معرفی می کنند که مقرب درگاه الهی هستند و از یمین بالاترند،شهید همدانی از دوران جوانی در راه انقلاب تلاش کرد و همواره با سختی کارهایش را پیش برد و در نهایت با شهادت در جبهه دفاع از حریم اهل بیت(ع) عاقبت به خیر شد.
 
رسید. خیلی عجیبی است فاصله وصیت تا شهادتش دو هفته است. عرفان اوانقدر بالا بود که قبل از شهادت وصبت نامه خود را نوشت. مطالعه ان دریایی از معارف را نشان می دهد.
 
سرلشکر باقری ادامه داد: خواندن وصیت نامه شهدا برای ما ضروری است. وصیت نامه شهید همدانی ویژه و خاص است زیرا بصیرت و معارف در آن نهفته است، نگاه به زندگی شهید همدانی نشان می‌دهد بهترین و سخت‌ترین ماموریت‌ها را از سرگذرانده و با تمام قوا آن را دنبال کرده و در آن‌ها پیروز، اثرگذار و سربلند بیرون آمده است.
 
وی اضافه کرد: شهید همدانی از ابتدا تابع روحانیت بود، وی در کنار شهید بزرگوار مدنی در جبهه بود و در کنارآیت الله نوری همدانی با تلاش در مسیر حق بوده است. زندگی شهید همدانی سراسر  تبعیت از امام خمینی(ره)  است که در جای جای زندگیش موج می زند. 
 
رئیس ستاد مشترک ارتش گفت: شهید همدانی از ابتدای شکل گیری انقلاب در همدان، قم و تهران تلاشش برای دریافتن مفاهیم انقلاب و توسعه و تبلیغ انقلاب در بین جوانان بوده است. با پیروزی انقلاب با بصیرت خود لباس رزم پوشید و به نظام پیوست و به جوانان آموزش جنگی داد، در کوتای نقاب در پادگان نوژه نقش آفرینی در امنیت کردستان در سنندج از افتخارات اوست.
 
وی ادامه داد:  اقدامات سرنوشت‌ساز این شهید در جبهه سرپل ذهاب و جبهه بازیدراز از افتخارات نیروهای همدان است و شهید همدانی جز فرماتدهان تأثیرگزار بوده است، حضور در عملیات فتح المبین و بیت المقدس در دفاع مقدس نیز از افتخارات اوست.شهید همدانی در طرح ریزی برنامه ریزی و شرکت در حملات  جنگ دفاع مقدس بسیار موثر بوده است، فرماندهی لشکر 16 قدس همدان و قرارگاه نجف و فرماندهی عالی ترین عملیات ها نقش زیادی داشته است. فرماندهی او در دفاع مقدس به اندازه یک کتاب است، وی در فتنه 88 نقش بی بدیلی در خاموش کردن فتنه داشت.
 
رئیس ستاد مشترک نیرهای مسلح تصریح کرد: شهید همدانی و همرزمانش دشمن را گم نکردند و تهدید را اشتباه نگرفتند، او می دانست اگر جبهه مقاومت شکست بخورد جهان اسلام به خطر می‌افتاد، لذا در این سن برای نابودی داعش و تروریست‌ها عازم جبهه شد تا مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.
 
سرلشکر باقری تاکید کرد: زمانی که در منزل این شهید بزرگوار حضور داشتم  از  زبان خانواده این شهید، فداکاری‌ها ایثار، اخلاق، ایمان، صداقت تفکرعمیق، سخت کوشی و خصوصیات زیادی را از نزدیک شنیدم. در جبهه نیز در شرایط خاص از فرماندهی، درایت و فهم عمیقش را دیدم، شهید همدانی چنان وظیفه شناس و سختگیری بر دشمن داشت که ما را به تعجب انداخته بود، او در سال 90 در شرایط بد سوریه در آنجا حضور یافت.
 
وی با بیان این که شهید همدانی در سوریه دلاوری های مثال زدنی داشت، گفت: وی در میان تروریست‌های تکفیری که هیچ گونه کمبودی نداشتند حضور یافت و ارتش خسته و شهرهای خراب شده سوریه را که در حال نابودی بود با تشکیل بسیج و پیگیری و آموزش نیروها، این کشور را نجات داد، اگر تلاش  ایران نبود سوریه سقوط می کرد. شهید همدانی، همراه سردار سلیمانی جبهه کشورهای منطقه را بازپس گرفت و به دشمن ضربه سختی زد، پیروزی‌های امروز به دلیل فداکاری های این شهید بزرگوار است.  
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نفوذ کلام شهیدهمدانی در بین رزمندگان مأموریت‌ها را پیش می‌برد، آنها به عنوان یک خارجی به او نگاه نمی کردند. آنها با ایثار و تلاش جلوتر از مردم سوریه حرکت می کردند و این باعث می شد نگاه خاص و مقدسی به آنها شود.شهادت  شهید همدانی درس‌های بزرگی به ما می‌دهد.اولین درس این است که اتقلاب اسلامی با تهدیدهای متنوعی روبرو خواهد شد. از حنگ سخت گرفته تا جنگ نرم فرهنگی در بسیج و مقابله با فتنه و تهدیدهای داخلی و جنگ نیابتی در سوریه شهید همدانی شرکت کرد. 
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات