رشد 10 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از رشد 10 درصدی ورود گردشگر به چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۰۱۷۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حیدر صادقی معاون گردشگری اظهار داشت: در طول سال گذشته 5 هزار و 100 نفر گردشگر خارجی به استان چهارمحال‌وبختیاری وارد شد که این تعداد در نیمه اول امسال به 4 هزار و 700 نفر رسیده ‌است و انتظار می‌رود تا پایان سال رشد 10 درصدی ورود گردشگر خارجی را داشته باشیم.

او بیان کرد: میزان ورود گردشگران داخلی به استان در سال گذشته 700 هزارنفرشب‌اقامت بوده‌است که در نیمه نخست امسال رشد 10 درصدی در این زمینه را شاهد بودیم.

صادقی افزود: بیشتر گردشگران از محورهای سامان- کوهرنگ و بروجن- خوزستان ازجمله اماکن گردشگری پل زمانخان سامان، چشمه دیمه کوهرنگ، سیاسرد بروجن و گردشگاه پیرغار فارسان بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان عنوان کرد: مهم‌ترین عوامل در توسعه گردشگری، حمایت از بخش خصوصی از طریق فضای کسب و کار، تسهیل صدور مجوزها، اعطای تسهیلات و مشوق‌ها و ارتقای هماهنگی بین‌بخشی به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی، تشکل‌های مردمی و سایر ذی‌نفعان گردشگری است.

او ادامه داد: تامین اعتبارات موردنیاز براساس چشم‌انداز ترسیم‌شده در طرح گردشگری استان به‌خصوص در بخش‌های توسعه زیرساخت‌ها، آموزش، بازاریابی و تبلیغات نیز از شاخصه‌های مهم در توسعه این صنعت است.

ارسال نظرات