سرگردانی بیماران رودانی :

فقدان پزشکان عمومی در بیمارستان امام علی (ع)

با گذشت چندین روز از نبود پزشک عمومی در بیمارستان ۹۶ تختخوابی رودان بیماران این شهرستان با مشکل جدی مواجه هستند که توسط مسئولین این حوزه اقدامی جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۶۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛بیمارستان۹۶ تختخوابی امام علی (ع) شهرستان رودان  یکی از مراکز درمانی بسیار مهمِ نه تنها رودان بلکه مناطقی از جنوب استان کرمان است که علاوه بر مردم شریف این شهرستان به بیمارانی از شهرستان های همجوار از جمله کهنوج،منوجان و قلعه گنج از استان کرمان هم خدمات درمانی ارائه می کند.

اما در کنار ساخت و راه اندازی بیمارستان ده ها میلیاردی رودان که یکی از خواسته ها و مطالبات دیرین مردم رودان به شمار می رفت، تا کنون از نظر امکانات از جمله سیتی اسکن ،ام آر آی و نیروی متخصص و حتی پزشک عمومی با مشکلات زیادی رو به رو بوده و ناراحتی های زیادی را برای  مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان رودان ایجاد کرده است.

روزانه در این بیمارستان بیش از ۳۰۰بیماراورژانسی و غیر اورژانسی  جهت دریافت خدمات مختلفی در بخش های اورژانس، بستری اطفال، زایمان، بخش‌C.C.U، دیالیز، آزمایشگاه، سونوگرافی و… به بیمارستان به ظاهر بزرگ امام علی (ع) رودان مراجعه می کنند .

رئیس سابق بیمارستان به دلیل اختلافات شدید با مدیر شبکه تغییر کرد اما طی فعالیت رئیس جدید علاوه بر اینکه شاهد بهبود خدمات نبودیم بلکه حق الزحمه پزشکان هم با معوقه یکساله روبه روست که تأثیرات جبران ناپذیری بر تنهابیمارستان شهرستان وارد ساخته که باعث گلایه مندی شهروندان رودانی از خدمات دهی ضعیف شده است.

حال یکی از مشکلات بسیار مهم  که موجب سرگردانی خیل عظیمی از بیماران شده، نبود پزشک عمومی به تعدادکافی در بخش اورژانس بیمارستان امام علی (ع) رودان است که علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم و بیماران، موجب تجمع و صف های طولانی و یا ارجاع آنان به سایر مراکز درمانی خصوصی و خیریه می شود.

 

 

پزشک اسکرین بیمارستان به جلسه رفته است

طی تماس های مکرر شهروندان رودانی و اطلاع از وضعیت بیمارستان امام علی (ع) رودان به مانند سایر شهروندان به اورژانس این بیمارستان رفته و از نزدیک شاهد بودیم که هیچ پزشکی در اسکرین (مطب اورژانس) وجود نداشت و با چند سوال از منتظران در صف طولانی متوجه شدیم که پزشک متخصص بیهوشی که خود مسئولیت بیمارستان را برعهده دارد به جای یک پزشک عمومی در شیفت قرار گرفته ولی در محلی که باید پاسخگوی بیماران و مردم باشد و طبابت کند، حضور نداشت.

خانم زارعی یکی از بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت : ساعات زیادی است که منتظریم پزشک به محل طبابت خود برگردد ولی به ما اعلام شده که ایشان رییس بیمارستان هست و الان در جلسه حضور دارد و شما یا به مراکز دیگری مراجعه کرده یا بیشتر از این منتظر بمانید.

وی افزود: در چند روز گذشته دومین باریست که به بیمارستان مراجعه می کنم و هر دو بار با همین مشکل که در مطب اورژانس پزشکان متخصص شیفت هستند ولی الان در بخش های تخصصی مشغول ویزیت بیماران اند و باید شما صبر کنید که برای یک بیمار که دچار مشکلات جسمانیست چندین ساعت انتظار بسیار سخت و دشوار است.

سالاری یکی از همراهان بیمار که ساعت ها منتظر حضور پزشک اسکرین در محل طبابت خود بود در گفتگو با هرمز گفت : این مشکل چندین روز است که ادامه دارد و پرسنل بیمارستان هم روحیه و انگیزه خوبی برای پاسخگویی به ما ندارند و با لحنی تند می گویند به درمانگاه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مراجعه کنید که اینجا پزشک نداریم .

وی افزود :بیماران به امید اینکه در تنها بیمارستان دولتی پزشک همیشه حضور دارد از راه های دور و نزدیک برای درمان می آیند اما با این وضعیت موجود این بیماران علاوه بر مشکلات جسمانی با  مشکلات روحی از این بیمارستان خارج می شوند که طبق شنیده ها گویا پزشکان عمومی به دلیل اینکه چندین ماه حقوق دریافت نکرده اند در شیفت خود حاضر نشده و این شهرستان را ترک کرده اند.

سالاری در پایان با گلایه از وضعیت نا به سامان سیستم بهداشت و درمان به خصوص بیمارستان امام علی (ع) اظهار کرد:درخواست ما از مسئولین محترم شهرستان و استان  برطرف کردن این مشکل اساسی که به طور مستقیم با جان مردم و بیماران سرو کار دارد است .

فارغ از پرداختن به التهابات چند ماهه اخیر در سیستم بهداشت و درمان که در صورت لزوم به طور کامل به آنان پرداخته می شود، یکی از علت های اصلی کمبود پزشک در شهرستان رودان در وهله اول رفتار نادرست و ناشایست مسئولین بهداشت و درمان با این قشر زحمت کش و نخبه جامعه وعدم تعامل کافی با پزشکان و بعد از آن نحوه پرداختی های  این شهرستان بوده است .

با این اوصاف و شرح موضوع، عدم وجود یا کمبود پزشک عمومی در شهرستان رودان  به خصوص بیمارستان امام علی (ع) هیچ توجیحی به جز عدم تعامل مسئولین این سیستم با پزشکان ندارد که در مصاحبه با یکی از پزشکان غیر بومی که به تازگی از رودان رفته عمده این موارد مشخص شده است.

رودان در لیست سیاه پزشکان جویای کار

یکی از پزشکان سابق سیستم بهداشت و درمان شهرستان رودان که به تازگی رودان را ترک کرده است به هرمز گفت : در مدتی که در شهرستان رودان خدمت کرده ام به غیر از خدمت صادقانه و کمک به بیماران و مردم شریف این شهرستان هدف دیگری را دنبال نکرده و به دور از حاشیه های موجود در این سیستم به خدمت خود می پرداختم .

وی افزود :رفتار قلدر مآبانه ودیکتاتور گونه مسئولین این سیستم علاوه بر سلب انگیزه کار و خدمت باعث ایجاد رعب و وحشت بین کارکنان و همچنین پزشکان این مجموعه گردیده است که همین علت باعث شده پزشکانی که  تجربه کار در رودان را دارند درگروه های تلگرامی کاریابی پزشکان، شهرستان رودان را در لیست سیاه قرار داده و پزشکان متقاضی را از عزیمت به این شهرستان منصرف کنند.

این پزشک اظهار کرد: تیم و حلقه ای کوچک و کاملاً  هماهنگ در سیستم بهداشت و درمان مشغول به فعالیت هستند که فقط با زبان تهدید و تحقیر با کارکنان  وپزشکان صحبت می کنند و درصورتی که یک نفر نسبت به این رفتار ها معترض شود با برخوردی کاملاً تهدید آمیز و با استفاده از ابزارهای بازدارنده از شکایتی که در دست دارند آنها را سرکوب می کنند .

تجارت به جای طبابت

در پایان می توان گفت که اورژانس بیمارستان رودان نه تنها نیاز به حضور پزشک عمومی به صورت شبانه روزی دارد بلکه متخصص طب اورژانش اولویت دوم این بخش بسیار مهم و اساسی بیمارستانی است که متاسفانه با وجود حضور یک متخصص طب اورژانس در ماه گذشته در رودان به دلیل اختلاف با مسئولین این سیستم شهرستان رودان را ترک کرده است .

البته حضور متخصص طب اورژانس در بیمارستان باعث کاهش درآمد ده ها میلیونی برخی از متخصصین از جمله بیهوشی ،ارتوپدی و جراحی شده بود اما در مقابل، هزینه های درمان بیماران مراجعه کننده به اورژانس به طور چشمگیری کاهش می یافت که همین موضوع باعث ایجاد اختلاف بین متخصص طب اورژانس با مسئولین این سیستم شده و منافع مردم بر منافع عده ای خاص ترجیح داده نشده که گویا در شهرستان رودان تجارت جای طبابت را گرفته است.

ارسال نظرات