خبرهای داغ:
با هدف تشویق مردم به مهربانی با طبیعت؛

پاکسازی نوار مرزی خداآفرین به همت دوستداران طبیعت

جمعی از دوستداران طبیعت و محیط زیست خداآفرین در یک اقدام زیست محیطی به پاکسازی روستاهای نوار مرزی و منطقه حفاظت شده شهرستان پرداختند.
کد خبر: ۸۹۳۰۹۱۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرماندار خداآفرین که در این برنامه حضور داشت، گفت: به منظور حفظ محیط زیست و در آستانه حضور ارزیابان سازمان جهانی یونسکو، در سرتاسر نوار مرزی و حومه شهر خمارلو، طرح پاکسازی طبیعت و محیط روستاهای نوار مرزی و منطقه حفاظت شده از زباله های رها شده، اجرا و پاکسازی شد.
امین امینیان افزود: این اقدام زیست محیطی که با حضور مسئولان و مدیران اجرایی، فرهنگیان، دانش آموزان و به همت دهیاران و شوراها و اهالی روستاها برگزار شد با هدف فرهنگ سازی در زمینه عدم رهاسازی زباله در طبیعت و ترغیب و تشویق مردم به مهربانی با طبیعت و حفاظت از آن انجام شد.
ارزیابان یونسکو به منظور ثبت جهانی جنگل های ارسباران به عنوان دومین میراث طبیعی کشور، در روز 22مهر ماه جاری در این منطقه مستقر می شوند.
جنگل های ارسباران به لحاظ تنوع گیاهی و جانوری جزو 15منطقه غنی جهان محسوب می شود که وجود مزیت ها و پتانسیل های غنی آن موجب توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می شود.
یکی از شاخص های جنگل های ارسباران برای ثبت یونسکو وجود 23گونه گیاهی منحصر به فرد در آن است که 13گونه این گیاهان در کل ایران وجود دارد اما 10گونه آن منحصر به ارسباران است که یک ویژگی متمایز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها