مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

کاهش ۲۷ درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش ۲۷ درصدی حوادث ناشی از کار در استان طی شش ماهه سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۰۳۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب عدم توجه به رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در هنگام کار یکی از مهم‌ترین علت بروز حوادث ناشی از کار دانست و اظهار داشت: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شد ه.، طی شش ماه نخست امسال حوادث ناشی از کار در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به بازرسی از سطح واحد‌های کارگری استان طی شش ماه نخست امسال افزود: در مدت زمان یاد شده بیش از شش هزار و ۱۱۳ مورد بازرسی از سوی بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سطح واحدای کارگری لرستان صورت گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه انجام این بازرسی‌ها از سطح واحد‌های کارگری در راستای نظارت بر اجرای مقررات حفاظت فنی، بهداشت و قانون کار است تصریح کرد: اجرای این بازرسی‌ها موجب کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در استان نیز شده است.

آشتاب تعداد حوادث ناشی از کار در لرستان طی شش ماه نخست امسال را ۱۰۷ مورد عنوان کرد و گفت: این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل شاهد وقوع ۱۴۷ مورد حادثه ناشی از کار در سطح واحد‌های کارگری استان بوده ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بازرسی از واحد‌ها و کارگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند در کاهش حوادث ناشی از کار موثر باشد، خاطر نشان کرد: کارفرمایان و کارگران هم بایستی مسایل ایمنی را که از مهمترین عامل کاهش حادثه‌ها در محیط کار است بطور جدی رعایت نمایند.

وی در ادامه آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی و بهداشت کار را یکی از مهمترین عوامل کاهش حوادث در کار دانست و افزود: کارشناسان این اداره کل در شش ماهه نخست سال ۹۶ نه هزار و ۵۹۱ نفر ساعت آموزش‌های تخصصی و عمومی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان در استان ارائه نمودند.

انتهای پیام /
ارسال نظرات