مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

یزد استانی پیشرو در حوزه گردشگری مذهبی است / زمینه توسعه گردشگری مذهبی در یزد فراهم شود

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه یزد استانی پیشرو در حوزه گردشگری مذهبی است، گفت: زمینه توسعه گردشگری مذهبی در یزد فراهم شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۰۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، فاطمه دانش یزدی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد، اظهار داشت: استان یزد به عنوان پایلوت در حوزه گردشگری مذهبی توانسته به عنوان یک استان پیشرو مطرح شود.
وی تصریح کرد: گردشگری مذهبی یکی از مواردی است که در حوزه گردشگری توانسته در ایران نقش بسیار اساسی را داشته باشد و تعداد قابل توجهی از گردشگران ایران مربوط به این بخش هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: بر اساس آمار‌های موجود، از مجموع ۹ هزار مکان مذهبی که در ایران وجود دارد، حدود ۵۸۰۰ اثر به عنوان آثار ملی هستند که بیش از ۱۲۰۰ مورد از آن‌ها به ثبت ملی رسیده‌اند.
دانش یزدی ادامه داد: در میان کشور‌های خاورمیانه و آفریقا، ایران می‌تواند در حوزه گردشگری مذهبی و معنوی نقش بسیار پررنگ و اساسی را داشته باشد و زمینه برای توسعه بیش از پیش گردشگری در منطقه را فراهم نماید.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری مذهبی یکی از رویکرد‌های اساسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد است، عنوان کرد: در استان یزد با توجه به عشق بسیار بالایی که به اباعبدالله الحسین (ع) وجود دارد، ۱۵ سال قبل به صورت خودجوش کمیته‌ای به وجود آمد و گردشگران با اهداف مذهبی وارد یزد می‌شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: حدود یک سال گذشته کمیته گردشگری مذهبی یزد با همکاری انجمن‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و جامعه المصطفی (ص) در میراث فرهنگی یزد شکل گرفت.
دانش یزدی افزود: هنوز اگر یک قدمی در حوزه گردشگری مذهبی، پایدار و تاریخی با توجه به ثبت جهانی برداشته‌ایم، تنها بخش کمی از راه را دنبال کردیم و هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم.
وی تصریح کرد: امیدواریم دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی به ما کمک کنند که در این زمینه قدم برداریم و بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های گردشگری استفاده نماییم.
ارسال نظرات