مشارکت مردمی در سازمان بهزیستی نقش مهمی در حمایت به نیازمندان دارد

رئیس اداره بهزیستی تنکابن سهم مشارکت‌های مردمی را در این سازمان بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و گرانی که در همه شهرستان‌ها وجود دارد، باید همه افراد نسبت به مددجویان سازمان بهزیستی نگاه ویژه‌ای داشته باشند و حمایت‌های خود را از آنان دریغ نکنند.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۴۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمیدرضا حبیب‌اللهی در گفت‌وگویی اظهار کرد: سازمان بهزیستی تنها متولی رسیدگی به امور معلولان در کشور است و همه معلولان در شهرستان تنکابن مددجوی این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌ بر ۷۰۰ میلیون تومان یارانه به مراکز نگهداری معلولان این شهرستان اختصاص داده شد، افزود: تمام بیماران ضایعه نخاعی از حمایت و مستمری سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند و همچنین در معاونت علوم اجتماعی زنان، سرپرست خانوار نیز از خدمات مستقیم و غیرمستقیم و بیمه‌ای این سازمان بهره می‌برند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنکابن در ادامه با اشاره به اینکه موضوع تغذیه و سوءتغذیه یکی از مشکلات مناطق محروم است، گفت: در سال ۹۶ حدود ۴۰۰ کودک در تنکابن از طرح یک وعده غذای گرم این نهاد استفاده هستند.

این مسؤول یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی را توانمندسازی مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا مراکزی برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته‌ شده و در کنار آن خدمات وام‌دهی اشتغال نیز انجام شده است.

حبیب‌اللهی میزان وام‌های اعطا شده در سال ۹۶ را تاکنون قریب به یک‌میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این وام‌ها در غالب ۶۴ طرح به بانک‌ها معرفی و بیش از ۵۰ درصد اعتبارات معرفی‌شده جذب شد و باقی آن در چند هفته اخیر جذب می‌شود.

وی سهم مشارکت‌های مردمی را در این سازمان بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و گرانی که در همه شهرستان‌ها وجود دارد، باید همه افراد نسبت به مددجویان سازمان بهزیستی نگاه ویژه‌ای داشته باشند و حمایت‌های خود را از آنان دریغ نکنند.

رئیس اداره بهزیستی تنکابن در پایان یادآور شد: در مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان تیمی ۹ نفره مستقر است که شهروندان با شماره تماس ۱۲۳ می‌توانند ارتباط بگیرند و از خدمات آن در موضوعات خانوادگی، طلاق، کودک‌آزاری و... بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها