معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

تیم‌های عملیاتی واکنش سریع‌ در تشکیل می‌شود

تیم‌های واکنش سریع از سال گذشته در سطح استان‌ها تشکیل شده است، در سال‌جاری تیم‌های عملیاتی واکنش سریع‌ در 420 شعبه کشور تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۱۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه باید تعامل دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند، گفت: عدم وجود هماهنگی بین دستگاه‌ها نقطه ضعف محسوب می‌شود.

با اشاره به اینکه تیم‌های واکنش سریع از سال گذشته در سطح استان‌ها تشکیل شده است، افزود: در سال‌جاری تیم‌های عملیاتی واکنش سریع‌ در 420 شعبه کشور تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح ساماندهی نیروهای امدادی 13 رسته در هلال‌احمر تعریف شده است، اظهار داشت: هر 13 رسته بر اساس وظایف تعریف شده از تخصص‌های ویژه فعالیت می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این نهاد بیشتر با نیروهای داوطلب کار خود را انجام می‌دهد که هیچ ارتباط استخدامی با سازمان ندارد.

سلطانی با اشاره به اینکه رسته 13 تیم واکنش سریع است، عنوان کرد: پیش‌بینی شده این سازمان از حضور 24 ساعته عزیزان بهره خواهیم برد.

وی خاطر نشان کرد: در فاز نخست فعالیت تیم واکنش سریع سه تیم پنج نفره در مرکز هر استان پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تیم واکنش سریع نزدیک به یک هزار ساعت آموزش را باید طی کند، افزود: برای فعالان این تیم برنامه مرتب داریم.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه برنامه اجرایی امروز نیز یکی از این هزار ساعت است، بیان کرد: آنچه ایده‌آل در نظر گرفته شده است تا نیروها پاسخگو باشند دریافت آموزش‌های متعدد است.

سلطانی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود برنامه‌های آموزشی تیم امداد سریع در سطح کشور بچرخد، اضافه کرد: این اقدام با رویکرد آشنایی افراد با  اقلیم‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی تیم‌های امداد سریع در سطح شعب هم اجرایی می‌شود، گفت: این تیم‌ها برنامه جامع‌ برای امداد و نجات در سطح کشور دارند.

ارسال نظرات