رئیس اداره پست اردکان خبر داد:

دریافت و توزیع بیش از 530 هزار مرسوله در سال گذشته در شهرستان اردکان

رئیس اداره پست اردکان گفت:در سال گذشته بیش از 530 هزار مرسوله توسط اداره پست اردکان دریافت و توزیع شده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۴۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، محمدرضا ابومحمدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن تبریک روز جهانی پست اظهار داشت: در چند سال اخیر و با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب تحولات زیادی در بخش‌های الکترونیکی، سخت افزاری و نرم افزاری شرکت پست ایجاد شده است و به واحد توزیع به عنوان ویترین پست توجه ویژه‌ای شده است و امکانات و تجهیزات جدید در اختیار نامه رسانان قرار داده شده است تا در هزینه و زمان صرفه جویی شود و در آینده هم دستگاه‌های مینی کارتخوان در اختیار نامه رسانان قرار خواهد گرفت تا برای دریافت وجوه نقد و کرایه در مقصد مشکلی نداشته باشند.
وی افزود: ضمن اینکه هزینه‌های پستی نیز شفاف و مشخص شده، امکانی فراهم شده است که هموطنان از لحظه تحویل مرسوله پستی تا زمان تحویل می‌توانند وضعیت مرسوله خود را در سایت شرکت پست رصد کنند.
محمدرضا ابومحمدی گفت: در این شهرستان ۱۳ واحد پستی شهری و روستایی وجود دارد که با همت کارکنان خود بیشترین خدمت را به همشهریان ارائه می‌کنیم و با تمام توان در جهت جلب رضایت مردم قدم بر می‌داریم.
وی با اشاره به کاهش ارسال نامه و گرایش پست جهانی به دریافت و تحویل امانات بیان کرد: اداره پست اردکان در سال گذشته ۲۴۰ هزار مرسوله را دریافت و به نقاط مختلف کشور ارسال کرده است و ۲۹۰ هزار مرسوله نیز از اقصی نقاط کشور به شهرستان اردکان وارد شده است که به دست گیرندگان رسیده است که این روند نسبت به مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس اداره پست اردکان گفت: تحویل ۲۵۰۰ فقره سند مالکیت به دست مردم، صدور ۷ هزار گواهی کدپستی، صدور ۱۵۰۰ فقره اظهارنامه مالیاتی خودرو‌های عمومی، ۳۶۰ مورد پلمپ دفاتر شرکت‌های تجاری و خصوصی، تحویل مرسوله‌های پلیس+۱۰، ارسال اخطاریه‌های اداره ثبت، دادگستری و بانک ها، ارسال و توزیع نمونه‌های غربالگری شبکه بهداشت و درمان، توزیع قبوض تلفن شرکت‌های خصوصی و مناطق روستایی، تحویل سیمکارت، توزیع ۹ هزار مرسوله محصولاتی که از طریق اینترنت خریداری شده است، تأییدیه تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، جمع آوری مرسولات ادارات، توزیع نشریات، واگذاری صندوق‌های پستی و ارائه سرویس‌های نوین پستی از جمله اقدامات اداره پست اردکان در سال گذشته است. هم اکنون بیش از صد نوع خدمات در شبکه پستی ارائه می‌شود که بسیاری از مردم از این خدمات اطلاعی ندارند.
وی اظهار داشت: سرانه پستی در کشور‌های صنعتی جهان هزار مرسوله به ازای هر نفر است و با توجه به اینکه اردکان به عنوان اولین شهر در زمینه حذف قبوض تلفن بوده است سرانه پست در اردکان یک و نیم مرسوله برای هر نفر است که این سرانه در کشور ۱۴ مرسوله و در استان یزد ۸ مرسوله برای هر نفر است.
ابومحمدی به وجود کارگاه‌های تولیدی فرآورده‌های کنجدی در شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: با توجه به ضریب امنیت، سرعت و دقت شبکه پستی، ظرفیت وجود دارد که این محصولات به سایر مناطق شناسانده شودو در این زمینه شرکت پست آمادگی دارد تا نمونه این فرآورده‌ها را به مقصد مورد نظر ارسال کند.
وی در خصوص تعداد پرسنل اداره پست اردکان گفت: نسبت به گذشته کاهش نیرو داشتیم و این تعداد نیرو تقریباً در حد استاندارد است و آن‌ها نیز با تمام توان خود در جهت خدمت به مردم تلاش می‌کنند و شرکت پست نیز در جهت رفاه حال کارکنان خود همت خوبی داشته است.
رئیس پست اردکان در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته از تمبر یادبود آیت الله خاتمی (ره) رونمایی شد؛ ظهار داشت: انتشار تمبر یادبود از دیگر خدماتی است که ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به واحد‌های پستی درخواست‌های خود را برای دریافت تمبر یادبود اقدام کنند.
ارسال نظرات