بی توجهی به کودکان مهر نشین اصلاندوز

کودکان مسکن مهر اصلاندوز همچنان در انتظار مکان تفریحی و بازی هستند و مشکاتن زیادی برای ساکنان این مجموعه بوجود آمده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۹۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

 به گزارش  خبرگزاری بسیج از اردبیل ،نبود امکانات تفریحی مناسب اعم از احداث پارک ها ومکان های بازی برای کودکان و نوجوانان با توجه به حجم بالای جمعیتی در این گونه مراکز جمعیتی در سطح شهر از مشکلات دیگر شهرک های مسکن مهر است.

نبود مراکز رفاهی برای نوجوانان و جوانان به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می تواند باعث ایجاد نا هنجاری مختلفی رفتاری شود.

همیشه سرسره، تاب، چرخ و فلک و محوطه سرسبز پارکها، بچه‌‌ها را سر ذوق می‌آورد و حس بازیگوشی آنها را برمی‌انگیزد ولی در مسکن مهر اصلاندوز سرسره‌هایی از جنس خاک و زمین خاکی محوطه های بازی، سلامت کودکان شهر را نشانه رفته است.

 بازی و انجام آن از جمله عواملی است که در جریان زندگی کودک هم از نظر روانی و جسمانی و هم از نظر یادگیری اجتماعی، تقویت و اعتماد به نفس قابل توجه و ارزشمند است.

کارشناسان کودک و روانشناسان درباره آثار روانی و جسمانی "بازی" در کودکان سخن فراوان گفته اند و همه در این امر اتفاق نظر دارند که بازی انرژیهای روانی و هیجانی کودکان را تخلیه می کند و در متعادل کردن رفتار آنها نقش قابل توجهی دارد.

اما کودکان اصلاندوزی این ذوق و شوق شهرهای دیگر را ندارند چرا که پارک های عمومی شهر جوابگوی مطالبات کودکان و نوجوانان نیست.

 

 

بی توجهی به مسکن مهر اصلاندوز همچنان باعث بروز مشکلات یکی پس از دیگری شده و بازی و تفریح کودکان را نیز مورد هدف قرار داده است.

خاکی بودن زمین بازی موجب می شود که کودکان در هوایی نه چندان مناسب به بازی و جست و خیز بپردازند که این امر نیز برای آنها مخاطره آمیز است.

متخصص بیماریهای داخلی می گویند:گرد و غبار حاصل از محیط های خاکی دارای میکروب هستند و موجب ایجاد بیماریهایی از قبیل سل و غیره می شوند هچنین آلودگیها و بیماریهای عفونی را هم به وجود می آورند.

 بی توجهی به کودکان مهر نشین اصلاندوز

امید است مسئولان مربوط از جمله شهرداری و شورای شهر نسبت به تجهیز وسایل و ایجاد پارک بازی در محوطه مسکن مهر اقدام کرده و در مورد پارک های عمومی شهر نیز تدابیری بیاندیشند تا مراجعه مردم به سایر شهرستانها و یا بازی های کوچه و خیابانی کاهش یابد.

منبع: ارس تبار

 

ارسال نظرات