خبرهای داغ:
مدیرعامل تراکتورسازی تبریز درباره تراکتورهای هندی و چینی هشدار داد؛

گمرکات رسمی و مناطق آزاد مبادی ورود تراکتورهای وارداتی به کشور/ وارد کنندگان در تلاش ایجاد رکود صنایع داخلی هستند

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: متاسفانه برخی از مناطق آزاد محلی برای مونتاژ تراکتورهای وارداتی ایجاد کرده‌اند که به ضرر تولید ملی است.
کد خبر: ۸۹۳۲۱۸۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ابوالفتح ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه واردات قاچاق در کشور وجود ندارد و گمرکات آسان‌ترین راه برای واردات تراکتور را فراهم آورده است، اظهار کرد: با توجه به سود و حاشیه سود فراوان در واردات، اختصاص جایزه برای واردکننده برای هر نوع واردات، ایجاد اشتغال در کشور واردکننده و فروش کالای بی‌کیفیت با قیمت‌های خود تعیین کرده از جمله دلایل واردات تراکتور از کشورهای هند و چین به ایران است.

وی با بیان اینکه واردکنندگان تراکتور در تلاش ایجاد رکود صنایع داخلی ایران هستند تا پس از مدتی افزایش قیمت زیادی را ایجاد کنند، افزود: واردکنندگان تراکتور با توجه به پرداخت پورسانت به راحتی می‌توانند افزایش قیمت را ایجاد کنند و در اختیار برخی افراد برای فروش در ایران بگذارند.

ابراهیمی با ابراز تاسف از اینکه فاصله زیادی بین تعرفه خودرو و تعرفه تراکتورسازی در واردات وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برخی موارد واردکننده با راه‌های گریز از جمله جداسازی قطعات و مونتاژ آنها در داخل ایران حتی تعرفه 5درصد را نیز پرداخت نمی‌کند.

گمرکات رسمی و مناطق آزاد مبادی ورود تراکتور به کشور 

وی، مبادی ورود تراکتور را گمرکات رسمی و مناطق آزاد مطرح کرد و گفت: متاسفانه برخی از مناطق آزاد محلی برای مونتاژ تراکتورهای وارداتی ایجاد کرده‌اند که به ضرر تولید ملی است.

مدیرعامل تراکتورسازی خرید تراکتورهای وارداتی بی‌کیفیت با قیمت بالا توسط کشاورزان، وجود دلّال و عاملان فروش، تبلیغ گسترده در زمینه تراکتورهای وارداتی و حضور نمایندگان خارجی در اقصی نقاط کشور را عاملی برای کاهش سفارشات تراکتورسازی ایران دانست و ابراز کرد: با کاهش سفارش ضربه به قطعه‌سازان و کارگران وارد می‌شود و به‌تبع آن زمینه برای ظهور واردات بیشتر فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: کشاورزان با افتادن در دام خرید تراکتورهای وارداتی بعد از یک سال متوجه می‌شوند که تراکتور خریداری شده با مشکل فنی روبه رو شده و حتی قطعه آن را نیز نمی‌توانند پیدا کنند و در عوض هیچ‌کس پاسخگوی آنها نیست.

وزیر صنعت و معدن دستور لازم برای برابری تعرفه تراکتور با تعرفه خودرو را بدهد

ابراهیمی مطرح کرد: وزیر صنعت و معدن فردی آشنا به مسائل تولید داخلی و صنعتی است و بیگانه به موضوع تراکتورسازی نیست، از این رو مجموعه تراکتورسازی درخواست رسیدگی به تعرفه پایین واردات تراکتورسازی داشته تا آن را مشابه با واردات ۵۵ درصدی خودرو کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص انتقال وجه و مواردی از این قبیل را در صادرات تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای تراکتور در ایران، صادرات بیش از 2 هزار تراکتور به سایر کشورها را داشتیم.

مدیرعامل تراکتورسازی افزود: تراکتورسازی تبریز 2 سال پیاپی در بخش صادرات به مقام نخست دست یافته است که کیفیت بالا و قیمت مناسب باعث شده تراکتورسازی جایگاه ویژه‌ای در صادرات به کشورهایی از قبیل آفریقا و هلند به دست آورد.

وی با تاکید به اینکه بازار داخلی به عنوان بازاری برای خدمت هر چه بهتر محسوب می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر مجموعه تراکتورسازی اشتغال مستقیم برای 5 هزار نفر ایجاد کرده است همچنین این مجموعه با ۵۰۰ کارخانه کوچک و بزرگ در رابطه با سفارش قطعات کار می‌کند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها