سید ساجد یعقوبی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: متأسفانه نیمی از پست‌های سازمانی استاندارد خالی است.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۳۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

۵۰ درصد پست سازمانی استاندارد خالی است/کاهش بودجه به یک‌سوم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نیره پیروزبخت صبح پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر پست‌هایی پیش بینی شده اما امروز متأسفانه نیمی از آن ها خالی است.

وی افزود: در وضعیت فعلی با وجود ارتقا حساسیت عمومی به استاندارد، این سازمان با مشکل مواجه است و لازم است برای تحقق اهداف ابزارهای موردنیاز را در اختیار ما قرار دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: متأسفانه ما حتی ابزارهای تبلیغی محدودی داریم و بودجه استاندارد به یک‌سوم کاهش یافته است.

پیروزبخت با تأکید به اینکه رویکرد جدیدی در این سازمان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: هدف ما استانداردسازی تمامی کالاها است و لازم است در این خصوص حمایت شویم.

وی با اذعان به اینکه غیر از اقتصاد مقاومتی، موضوع مدیریت کیفیت مورد توجه سازمان است، تصریح کرد: برنامه‌های لازم برای تحقق اهداف انجام شده اما نیازمند حمایت سایر نهادها هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد به ضرورت تدوین استانداردهای اختیاری در کنار استانداردهای اجباری تأکید کرد و بیان داشت: استاندارد در تمامی حوزه‌ها اهمیت ویژه دارد و می‌بایست این دیدگاه در جامعه نهادینه شود.

وی با اذعان به اینکه امسال ایزو رویکردهای جدیدی از استاندارد را در نظر دارد، ادامه داد: از جمله موضوع استاندارد کرامت انسانی مطرح شده است و در کشور باید به سمت چنین مفاهیمی گام برداریم.

پیروز بخت در بخش دیگری از سخنان خود به بهبود وضعیت ایران در مجامع بین‌المللی حوزه استاندارد اشاره کرد و با ذکر مثالی افزود: به عنوان مثال اینکه ۹۸ درصد استاندارد حلال بر اساس فقه شیعه جعفری است خود افتخاری برای کشور ایران محسوب می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد در تشریح برخی اقدامات صورت گرفته به بازرسی دو هزار و ۴۰۰ CNG موجود در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: همچنین سه هزار و ۲۰۰ آسانسور در نیمه نخست سال بازرسی شد و برخی از آن را پلمپ کردیم.

پیروز بخت سازمان ملی استاندارد را سازمانی بی‌طرف توصیف کرد و افزود: ما حتی در کاهش نمک، قند و ترانس اشباع روغن اقداماتی انجام دادیم.

وی تأکید کرد: در سه سال اخیر توانستیم یک‌میلیون واحد صنفی را کنترل کنیم که کنترل بر مابقی آن نیازمند عزم ملی است.

ارسال نظرات