امام جمعه اردکان:

عهدشکنی آمریکا برای همه روشن شده است/ سپاه محبوب ترین نیرو در بین ملت های مظلوم منطقه است

امام جمعه اردکان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: عهدشکنی آمریکا برای همه روشن شده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۲۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام سجاد (علیه السلام) با اشاره به روایتی از آن حضرت گفت: تقوا ملاک برتری انسان است و اعمال باید برای خدا باشد تا مورد رضایت و قبول واقع شود.
وی با اشاره به آثار و برکات مجالس عزای اهلبیت بر برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) و تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر با زندگی این امام همام تأکید کرد و این نکته را یادآوری کرد که عده‌ای از مردم از سر و صدا و ایجاد مزاحمت توسط برخی از مجالس گلایه دارند.
امام جمعه اردکان اظهار داشت: هرجا هر مزاحمتی برای مردم ایجاد شود اشکال دارد چه مجلس عزاداری و تعزیه باشد و چه مراسم عروسی و راه اندازی کارناوال شادی و چه بوق‌های گوشخراش کامیون‌های بزرگ که اینگونه به یکدیگر سلام می‌کنند.
وی افزود: در زمینه برخورد با اینگونه مزاحمت‌ها قانون وجود دارد، اما نیروی انتظامی که نمی‌تواند همه جا حضور داشته باشد و ما باید خودمان رعایت کنیم و تذکر بدهیم و بدانیم که اگر مجلسی با ایجاد مزاحمت برای مردم برگزار شود از ارزش و نمره آن کم می‌شود، زیرا مؤمن کامل کسی است که آزارش به کسی نرسد.
حجت الاسلام شاکر در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: عهدشکنی آمریکا برای همه روشن شده است. رهبر معظم انقلاب چهار سال است که مشفقانه و دلسوزانه فریاد می‌زنند که آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید به او اعتماد کرد و امروز همه مسئولین کشور به این سخنان رسیدند. امروز همه مسئولین ما با موضع گیری مناسب یکصدا فریاد می‌زنند که آمریکا قابل اعتماد نیست و برجام با عهدشکنی این کشور قابل اجرا نیست.
وی افزود: آمریکا بجای اینکه به تعهد خود پایبند باشد، ملت و مسئولان ما را به تروریست بودن متهم می‌کند و با صراحت تمام ایران را عامل فساد و نا امنی در منطقه معرفی می‌کند و قصد دارد در بین نیرو‌ها و امکانات نظامی ما نفوذ کند که همه این‌ها خارج از برجام است.
خطیب جمعه اردکان گفت: برجام آزمونی بود که خیلی‌ها در این آزمون نمره خوب گرفتند و بعضی‌ها نیز نمره ضعیف‌تر گرفتند. امروز وقت گلایه کردن از یکدیگر و پیدا کردن مقصر نیست بلکه وقت همدلی و وحدت است و باید بدانیم که نیاز امروز جامعه ما همدلی است و این وظیفه مهم به گردن مسئولان و دولتمردان است که اداره کشور و تصمیمات مهم و کلان کشور را به برجام و سخنرانی ترامپ و تصمیمات کاخ سفید منوط نکنند بلکه با توکل به خدا و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و نیرو‌های بومی وضعیت کشور را از حالت انفعال و شبه تعطیلی و نیمه تعطیلی در بیاورندو کاری به این قدرت‌ها نداشته باشند و روی پای خودمان بایستیم چرا که آمریکا و دشمنان می‌خواهند که ما در این زمینه اختلاف داشته باشیم.
وی افزود: امروز همه ما یکصدا می‌گوییم که آمریکا در حق ما جفا می‌کند. رئیس جمهور ما نیز فریاد می‌زند که، چون آمریکا در عراق و سوریه شکست خورده است می‌خواهد کینه و عقده خود را بر علیه سپاه خالی کند. رئیس جمهور ما فریاد می‌زند که سپاه محبوب‌ترین نیروی کشور نه تنها در میان ملت ایران بلکه در بین ملت‌های مظلوم منطقه اعم از عراق، سوریه و لبنان است.
حجت الاسلام شاکر گفت: آمریکا قصد داشت داعش را بیست سال در منطقه نگه بدارد، اما سپاه ظرف مدت چندسال آن را جمع کرد و امروز ته مانده قدرت داعش نیز در حال جمع شدن است بخاطر همین است که آمریکا با سپاه مبارزه می‌کند.
وی اظهار داشت: وحدت و یکدلی در میان مسئولان ما لازم است و باید در رفتار و عمل هم متحد بشویم و با استفاده از ظرفیت‌های درونی این کشور را به پیش ببریم تا وضعیت اقتصاد، تولید و اشتغال کشور ما بهتر بشود.
امام جمعه اردکان تصریح کرد: همه مردم از برجام نا امید شده اند حتی کسانی هم که به آن دل بسته بودند می‌دانند که خبری نیست. سراب برجام رفت، اما کلام امام ماندگار است که ما می‌توانیم و باید راه استقلال و آزادی را ادامه بدهیم چرا که عزت دنیا و آخرت ما در گرو آن است.
ارسال نظرات