آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه میبد:

مسئولین با برنامه ریزی در جهت اقتصاد مقاومتی می توانند بر مشکلات کشور فائق آیند/سپاه نقشه آمریکا در خاورمیانه را به هم ریخت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ملت ایران منتظر وعده های امروز و فردای شما نیست و مسئولین هم باید در برنامه ریزی شان ، اقتصاد مقاومتی ، نجات مردم و مقاومت را اصل بدانند.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۲۹
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت الله اعرافی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی امریکا در لیست تروریست ها گفت : همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها بر این تاکید داشتند که امریکا قابل اعتماد نیست و گاهی عده ای نمی خواستند درک کنند یا نمی خواستند عمق این مسأله را بفهمند ، امروز همه می فهمند که در ذات ، هویت و شالوده حکومت امریکا ، پیمان شکنی و عهد ناشناسی است.
وی با بیان اینکه امروز ما می بینیم که در تغییری که درحکومت امریکا پیش آمده و آقایی سرکار آمده است که به قول خودشان تعادل روانی ندارد و گاهی هم گفته شده که جاهای دیگر بگویید که این مرد دیوانه است برای اینکه مردم بترسند ، افزود: ترامپ و دولت امریکا بداند ملت ایران از شما دیوانه ها هرگز نخواهند ترسید.
خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه پیمان شکنی امریکایی ها آشکار شده است و هم پیمانهایش  هم که امروز با دستکش های مخملین و چهره ظاهری جذاب از خود نشان می دهند،باطن شان همین است ، گفت : امروز برجام نمادی است که در جاهایی کوتاه آمدیم و اشکالات فنی در آن می بینیم ولی به همین هم بسنده نمی کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ملت ایران منتظر وعده های امروز و فردای شما نیست و مسئولین هم باید در برنامه ریزی شان ، اقتصاد مقاومتی ، نجات مردم و مقاومت را اصل بدانند.
وی افزود: همه گزینه های ایران در برابر آمریکا روی میز است و ما آماده همه اقدامات در برابر زورگویی و تجاوزگری امریکا هستیم.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه شما امریکایی ها از هزاران کیلومتر آن طرف تر عالم آمده اید مدعی هستید در حالی که ما و کشورهای منطقه صاحب خانه هستیم اظهار داشت : طبیعی است که امروز از سپاه سرافراز و سلحشور ما که نقشه خاورمیانه بزرگ شما را نقش برآب کرده و در مقابل داعش و عوامل شما و جلوی تجاوز به مقدسات اسلامی را گرفته و کشورش را امن کرده است عقده داشته باشید.
ایشان گفت : سپاه ، بسیج ، ارتش ، نیروی انتظامی و امنیتی ما تحت فرمان رهبری یک سخن و یک خط دارند و در برابر زیاده طلبی شما کوتاه نخواهند آمد.
امام جمعه میبد تصریح کرد : ملت و نیروهای مسلح و سپاه و بسیج ما همچنان راهشان را ادامه می دهند و نخواهند گذاشت خواب های آشفته شما تعبیر شود.
آیت الله اعرافی با اشاره به بهانه های مختلف امریکا در بحث خروج از برجام و دامن زدن به قائله کردستان عراق و موضوع موشکی و دفاعی
ایران اظهار داشت: آمریکایی ها در صدد جبران شکست های خود در منطقه هستند اما اینها راه به جایی نخواهد برد و جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی پیش می رود و شما بیگانه ها که میهمانان ناخوانده در منطقه هستید باید بساط خود را جمع کنید و با خفت و خواری بروید.
خطیب جمعه میبد گفت : دفاع ، موشک ها و امنیت ما قابل مذاکره نیست و مسئولان هم تلاش خواهند کرد و بیدار خواهند بود تا با تکیه بر نیروی خودمان کشور را با اقتصاد مقاومتی بسازند.
مدیر حوزه های علمیه کشور ، هفته پیوند اولیا و مربیان را گرامی داشت وگفت: هر مدرسه ای اگر بخواهد در کار تربیت فرزندان مردم که امانت هایی در دستان آنهاست موفق شود ، باید با اولیا و خانواده ها تعامل داشته باشد
ایشان با بیان اینکه مهمترین امنای جامعه مربیان و معلمان هستند که نسل نونهال به آنها سپرده شده تا هم در علم و دانش و هم در ایمان و تقواپرورشپیداکنند گفت : در سنین زندگی انسان ، وقتی مهمتر از کودکی و نوجوانی نیست چرا که مهمترین فصل شکوفایی و رشد است
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه معلمان و مربیان و آموزش و پرورش ، لطیف ترین و خطیرترین مسئولیت را در قبال تربیت نسل نوجوان و جوان دارند افزود: چرا که با یک نکته کم یا زیاد آینده این بچه سعادتمند یا شقاوتمند می شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت : برای ساخته شدن بچه های خوب که راه علم و دانش و کارآموزی و مهارت و فن را درست طی کنند ، همزمان اخلاق و معنویت و بصیرت لازم است و این هدف به پیوند اولیا و مربیان بر می گردد.
خطیب جمعه میبد گفت : تربیت موفق وقتی است که بین خانه و مدرسه تعارض و ناسازگاری نباشد و مدارس و خانواده ها با برگزاری کلاس های علمی و اخلاقی و اعتقادی دل بسپارند.
ایشان افزود : امروز مدارس ما به امکانات نرم افزاری نیاز دارد و اولیا باید در کنار تعامل با مدارس در حوزه تربیت تلاش مضاعف در حمایت مالی از مدارس هم داشته باشند.

امام جمعه میبد هفته تربیت بدنی و ورزش را هم گرامی داشت و با تاکید بر همگانی شدن ورزش گفت : زندگی امروز بشر به ورزش و اصول سلامت نیاز دارد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت : دوم اینکه ورزش های باستانی و اصیل باید مورد حمایت و عنایت باشد.
ایشان با بیان اینکه ورزشهای دیگر هم باید دارای ارزش باشند به تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام ورزشی در شهرستان تاکید کرد و گفت : ورزش و سلامت جامعه مهم است و مسئولین باید نسبت به اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی توجه کنند.

آیت الله اعرافی با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاشهای شبانه روزی خادمان و تلاش گران عرصه امنیت مردم در کشور و منطقه گفت : نیروی انتظامی ، نیروهای مسلح و امنیتی باید آسیب های مختلفی که در جامعه داریم و تهدیدهایی که بیرون از مرزهای ماست را معالجه کنند.
خطیب جمعه میبد تصریح کرد : نیروی انتظامی باید سالم ، قوی و پا به کار ، فهیم و ارزشمدار باشند و با مبارزه با آسیب های مختلف و برقراری امنیت همه جانبه ، جلوی باندهای فساد ، فحشا و مخرب و امنیت اخلاقی و اجتماعی را بگیرد.
امام جمعه میبد روز غذا را هم گرامی داشت و با اشاره به آمار یک میلیاردی گرسنه در جهان گفت : امروز فاصله طبقاتی موجب شده است عده ای از غذا محروم بمانند اما جامعه اسلامی ، جامعه ای است که در آن گرسنه نیست ، فردی بدون امکان ازدواج نیست و وظیفه مسئولین دولت ، نظام و همه ماست که به این مسائل کلیدی مردم توجه کنیم.

آیت الله اعرافی روز جهانی استاندارد را هم تبریک گفت و افزود : یکی از اصول در تولید و ارائه خدمات این است که شاخص های سالم را باید رعایت کرد چرا که مقوله استاندارد جنبه فقهی ، حقوقی و اخلاقی دارد و همه خدمتی را که به دیگران ارائه می دهیم یا کالایی را تولید می کنیم باید شاخص های استاندارد را در آنها رعایت کنیم.
مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان ، شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت و یا دو خاطره همه شهیدان اسلام و انقلاب ، دفاع مقدس ، مقاومت و بین الملل اسلامی ، مدافعین حرم ، شهدای گمنام و نام آور و شهید اشرفی اصفهانی از شهدای مهم روحانیت و شهید محراب را گرامی داشت.
ارسال نظرات