راهبرد دشمن فشار بر ایران و حفظ برجام است

امام جمعه فارسان گفت: آنچه راهبرد جبهه استکبار به‏‌ویژه آمریکا در حال حاضر است، فشار بر جمهورى اسلامى ایران در عین حفظ برجام است و اگر این مسئله اتفاق بیفتد قطعاً در برابر این ظلم آشکار و اقدام بى‏‌شرمانه آمریکا، جمهورى اسلامى ساکت نخواهد نشست.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۵۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه فارسان با بیان اینکه عدم پایبندى آمریکا به معاهده‌‏هاى بین‌‏المللى و اتخاذ مواضع قلدرمآبانه چیزى نیست که براى ملت ما و جهان تازگى داشته باشد، اظهار کرد: آنچه نباید از آن غافل شد، عبرت از تاریخ و پیشینه مذاکرات هسته‌‏اى و فرایند برجام است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبرى به‌‏عنوان یک تجربه تلخ باید از آن بهره گرفت.

وی ادامه داد: باید با قاطعیت و شجاعت در مقابل زیاده‏‌خواهى‏‌ها و هجمه کور جبهه استکبار، مقاومت و ایستادگى کرد که قطعاً هزینه‏‌هاى مقاومت و ایستادگى به‏ مراتب از هزینه‏‌هاى انفعال و ارتجاع و سازش کمتر خواهد بود.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه ۱۵ اکتبر یا ۲۳ مهرماه سال جارى پایان سه ماهه‌‏اى است که زمان اعلان نظر رئیس‌جمهور آمریکا پیرامون تعهدات برجام است، گفت: آنچه راهبرد جبهه استکبار به‏‌ویژه آمریکا در حال حاضر است، فشار بر جمهورى اسلامى ایران در عین حفظ برجام است و اگر این مسئله اتفاق بیفتد قطعاً در برابر این ظلم آشکار و اقدام بى‏‌شرمانه آمریکا، جمهورى اسلامى ساکت نخواهد نشست.

ملکپور اضافه کرد: این کمترین توقع مردم شریف و انقلابى ایران اسلامى از نهادهاى کشورى و لشکرى به‏‌ویژه دستگاه دیپلماسى است که متناسب با شأن انقلاب، نظام و ملت ایران در برابر زورگویی‌ها، فتنه‏‌ها و توطئه‏‌هاى بیگانگان با توکل به خدا و به پشتوانه نصرت الهى ایستادگى کنند.

وی دو عنصر ایستادگی و بصیرت را برای مقابله با انواع تهاجم‌های دشمن ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این روزها جامعه و کشورمان در معرض تهاجمات گوناگون سیاه و سفید، پنهان و آشکار و نرم و سخت قرار گرفته است، البته در آستانه چهل سالگى انقلاب، ملت بزرگ و غیورمان در سایه هدایت‌های رهبرى حکیم و فرزانه‏، به‌‏سان همیشه با ایستادگى، بصیرت و ایمانى راسخ این‌‏بار هم کشتى انقلاب را با اقتدار و عزتى مثال‌‏زدنى از امواج فتنه‏‌ها و توطئه‏‌ها عبور خواهد داد.

خطیب نمازجمعه فارسان تصریح کرد: شرمندگى و بلکه رسوایى در دنیا و آخرت براى خواص بى‏‌درد و بى‏‌بصیرت و سیاست‏‌زدگان بى‏‌سروپایى خواهد ماند که دل به غرب و اروپا داده و در تکاپوى خوش‏‌خدمتى به دشمنان ملت ایران به‌‏ویژه آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند.

ملکپور با طرح این سؤال که شکسته شدن اقتدار قوه قضائیه و به‏ تبع آن نظام اسلامى براى چه کسانى سود و بهره به ‏دنبال دارد، افزود: چه کسانى از مبارزه بى‏‌امان با عوامل و سرچشمه‌‏هاى فساد و بى‏‌عدالتى در کشور هراس دارند که این‏ روزها سنگین‏‌ترین هجمه‏‌ها و بى‏‌شرمانه‏‌ترین اتهامات و دروغ‌ها و شایعات را به قوه قضائیه نسبت می‌دهند و مسؤولان دلسوز و خدوم آن ‏را به جرم داشتن روحیه ایستادگى و برخورد انقلابی با جریان‌هاى ضدانقلاب و فسادبرانگیز و فتنه‏‌گر، مورد تهاجمات کور قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: همان‌ها که قوه قضائیه را مورد تهاجم قرار مى‏‌دهند تا از این راه مسیر فساد و دست‏‌اندازی به بیت‏‌المال مسلمین را برای خودشان  باز کنند، به پشتوانه‌‏هاى اقتدار و سربلندى کشور یعنى نهادهاى جوشیده از متن انقلاب و بعضاً مرتبط با اصل نظام و رهبرى انقلاب، تهاجمات بى‏‌وقفه و ناجوانمردانه می‌زنند.

ارسال نظرات