اولین گروه از دانش آموزان لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

در مراسمی با حضور مسئول بسیج دانش آموزی لرستان ، اولین گروه از دانش آموزان استان لرستان ، متشکل از 270نفر از دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر رومشکان به اردوی راهیان نور اعزام شدند
کد خبر: ۸۹۳۳۶۵۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛ در این مراسم که فرماندار و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانده ناحیه مقاومت شهر رومشکان و مسئول هماهنگی دبیرخانه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشتند ؛ این دانش آموزان با بدرقه خانواده ها و مسئولین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در آیین افتتاحیه اردوی راهیان نور ، مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس را مناطق ایثار و فداکاری دانست و اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا و ایثارگران با اعزام آنان به اردوی راهیان نور محقق می‌شود.

سرهنگ پاسدار سید زین العابدین حسینی افزود : این اردو ها تحت عنوان از مدرسه تا مدرسه برگزار می شود و با هماهنگی های به عمل آمده با آموزش و پرورش بیش از 9 هزار دانش آموز با هدف آشنایی با حماسه‌آفرینی رزمندگان 8سال دفاع مقدس راهی مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: نخستین اعزام راهیان نور دانش‌آموزی استان لرستان امسال از شهرستان رومشگان آغاز شده است که این دانش‌آموزان با۶دستگاه اتوبوس اعزام می شوند.

حسینی در پایان سخنان خود افزود : این دانش‌آموزان به مدت سه روز از یادمان شهدا در مناطق جنوب بازدید می‌کنند.

فرماندار شهرستان رومشگان هم در آیین افتتاحیه اردوی راهیان نور گفت : اردوهای راهیان نورفرهنگ ایثار و فداکاری را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. نورالدین درمنان با تمجید از همکاری آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و حفظ ارزش های دفاع مقدس افزود :این اردو در مسیر تثبیت و تحکیم پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان برگزار می‌شود ودانش‌آموزان با اعزام به سرزمین‌هایی که دفاع مقدس در آنجا صورت گرفته بود، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را تجربه می کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: شهدای جنگ تحمیلی با نثار جان خود مسیر را برای سعادت و پیشرفت ما و نسل جوان جامعه هموار کردند.

نورالدین درمنان با بیان اینکه دفاع مقدس در مقابل تجاوز و حمله دنیا ی استکبار به کشورمان اتفاق افتاد و خون بسیاری از رزمندگان اسلام به ناحق ریخته شد و جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند خاطر نشان کرد: شهدا با نثار خون خود به کشور عزت دادند و باعث استقلال نظام اسلامی شدند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای ما در سن دانش‌آموزی در جبهه‌ها حاضر شدند ؛گفت: دانش آموزان در این سفر باید یاد بگیرند که چگونه عزت و کرامت خود و سرزمین خود را ارتقاء دهند

فرماندار رومشکان تصریح کرد: امروز دانش‌آموزان در جبهه علمی ، فرهنگی و نرم‌افزاری هستند؛ و دانش آموزان باید در سنگر علم و اندیشه برتری خود را در دنیا به اثبات برسانندو مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با درس خواندن هموار کنند.
 
 
انتهای پیام /z
ارسال نظرات