نایب رئیس‌ کمیسیون امنیت‌ملی:

مواضع تند ترامپ منجر به انزوای آمریکا در جهان می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مواضع تند ترامپ منجر به تفرقه مواضع این کشور با متحدانش در قبال ایران شده است.
کد خبر: ۸۹۳۳۸۳۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، کمال دهقان نایب رئیس اول کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: سخنان اخیر ترامپ شباهت زیادی به سخنان او در مجمع عمومی سازمان ملل داشت با این تفاوت که اظهارات او در قبال کشورمان بی‌ادبانه‌تر و با لحنی پرخاشگرایانه بود.

وی افزود: هرچه از دوران ریاست جمهوری ترامپ می‌گذرد پشت پرده سیاست‌های آمریکا برای اذهان عمومی دنیا روشن‌تر شده و مردم جهان خواهند فهمید که دولتمردان آمریکا تا چه میزان تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی و دلارهای سعودی قرار دارند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه دولت آمریکا با نقض برجام به جامعه جهانی نشان می‌دهد که هرگز به معاهدات بین المللی پایبند نیست، گفت:  قوانین عامره حقوق بین الملل در منظر دولت مردان آمریکایی ارزشی ندارد که این موضوع منجر به انزوای هرچه بیشتر آمریکا در جوامع جهانی خواهد شد.

دهقان با اشاره به عواقب موضع‌گیری‌های  اخیر ترامپ علیه ایران خاطر نشان کرد: موضع‌گیری‌های تند و غیر دیپلماتیک رئیس‌جمهور آمریکا باعث تفرقه مواضع این کشور با متحدانش  در قبال ایران شده است، این در حالیست که  در نقطه مقابل شاهد اتحادی مثال‌زدنی در داخل کشور هستیم و از برکات مواضع رئیس‌جمهور آمریکا برای کشورمان این است که امروز تمامی ایرانیان با هر گرایش سیاسی و مذهبی معتقد به این واقعیت هستند که آمریکا غیر قابل اعتماد است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، تصریح کرد: سپاه پاسداران به دلیل جایگاه ویژه‌ای در حفظ امنیت کشور و تاثیر بالا در برقراری امنیت در کشورهای منطقه به واسطه مبارزه با جریان‌های تروریستی، همیشه مانند خاری در چشم آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

وی افزود: این تحریم‌ها تاثیری جز افزایش اتحاد ملی میان اقشار مختلف کشور نخواهد داشت و جایگاه سپاه پاسداران را به عنوان نیروی قابل اتکا در معادلات صلح و امنیت منطقه بیشتر خواهد کرد.

ارسال نظرات