مدير مركز حمايت از مخترعان و مبتكران بسيج علمي استان اردبيل :

حمايت هاي مادي بلاعوض بسيج علمي و پژوهشي از ايده هاي دانشجويان

مدير مركز حمايت از مخترعان و مبتكران بسيج علمي استان اردبيل صبح امروز در جمع دانشجويان ورودي جديد دانشگاه محقق اردبيلي از آمادگي اين سازمان براي حمايت از ايده هاي دانشجويان جهت تبديل به محصول و تجاري سازي طرح ها خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۲۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

 

به گزارش خبرگزاري علم و فناوري از اردبيل؛ علي نعمتي مقدم با بيان اينكه دانشجويان آينده سازان كشور هستند، تصريح كرد: دانشجويان بايد آينده نگري و هدفمند بودن را سرلوحه برنامه هاي خود جهت رسيدن به موفقيت قرار دهند و دوره دانشجويي را مغتنم شمرده و از فرصت هاي موجود براي آشنايي با مراكز حمايتي مختلف استان از جمله مراكز رشد، پارك علم و فناوري و سازمان بسيج علمي و پژوهشي استان جهت پيشرفت و ترقي خود استفاده كنند.

وي با اشاره به حمايت هاي مادي و معنوي سازمان بسيج علمي و پژوهشي از نخبگان گفت: اين سازمان نخبه پروري و نخبه داري را مهمترين اهداف خود قرار داده است و براي تبديل ايده به محصول اوليه  تا مبلغ 8 ميليون تومان حمايت هاي مادي بلاعوض ارائه مي دهد و با تسهيل روند ارتباط نخبگان با مراكز مربوطه و حمايت هاي معنوي، زمينه تجاري سازي طرح هاي مخترعان را فراهم مي كند.

مدير مركز حمايت از مخترعان و مبتكران بسيج علمي استان با اشاره به برگزاري جشنواره جهادگران علم و فناوري تصريح كرد: مرحله استاني جشنواره جهادگران علم و فناوري دوم اذرماه هر سال در سالن ولايت به همراه نمايشگاهي از دستاوردهاي مخترعان استان برگزار مي شود و دانشجويان اهل پژوهش و داراي اختراع مي توانند با مراجعه به سازمان به معرفي طرح خود جهت شركت در جشنواره مراجعه نمايند.

نعمتي مقدم با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي گفت: مبناي اقتصاد مقاومتي شركت هاي دانش بنيان است و كساني كه به فكر سودآوري و كارافريني هستند بايد به ايجاد شركتهاي دانش بنيان اقدام كنند.

رئيس دانشگاه محقق اردبيلي اظهار كرد: دانشگاه محقق با وجود مشكلات بالا، كوچك بودن استان و محروميت منطقه با تلاش و كوشش توانسته است از نظر توليد علم در رتبه بالا قرار بگيرد.  

گودرز صادقي افزود: دانشگاه محقق اردبيلي با داشتن دو استاد كه به مدت دو سال مداوم جزء يك درصد اساتيد برتر جهان شناخته شده اند و معرفي به عنوان يكي از دانشگاههايي كه در زمره يك درصد ارائه دهندگان مقالات برتر جهان قرار گرفته است، حائز رتبه علمي بالايي مي باشد.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل : مریم عیدی

ارسال نظرات