بهره برداری ایستگاه مادر تامین گاز کجور مازندران تا 22 بهمن

مشاور عالی وزارت نفت: ایستگاه مادر برای تأمین و توزیع گاز کجور در شهر مرزن‌آباد در حال احداث است و قرار است طبق تعهد پیمانکار، تا 22 بهمن امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۸۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمود آستانه  در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های گازرسانی به شهرهای کجور و پول با اشاره به اینکه سیاست وزارت نفت این است که بتواند نیاز سوختی شهرها و روستاها را از طریق گاز تأمین کند، اظهار کرد: در چهار سال گذشته 1500 میلیارد تومان برای گازرسانی در مازندران هزینه شد و بیش از 700 روستا در این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی تأمین انرژی مردم را برای وزارت نفت بسیار اهمیت دانست و افزود: برای تأخیراتی که در بحث گازرسانی به شهرها و روستاها صورت گرفت از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

مشاور عالی وزارت نفت با بیان اینکه هزینه انتقال یک لیتر نفت سفید، نفتگاز یا نفت کوره به بخش کجور به ازای یک متر مکعب گاز، چندین برابر است، تأکید کرد: گازرسانی به روستاهای «طُویر» و شهرهای پول و کجور برای ما بسیار مهم است.

این مسؤول تصریح کرد: گازرسانی به شهرهای پول و کجور از طریق گاز «سی.ان.جی» انجام می‌شود و بنابراین شرکت گاز مازندران باید جدول زمان‌بندی تهیه کند و براساس همان برنامه‌ریزی صورت گیرد تا زمان بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این دو شهر معلوم شود.

آستانه بیان کرد: پیمانکار توزیع گاز طبق قراردادی که شرکت گاز دارد باید گاز مورد نیاز مردم شهرهای کجور و پول را در مقصد تحویل دهد و در ازای هر متر مکعب گاز تحویلی، مبلغ آن را از شرکت گاز دریافت کند و این قرارداد پنج ساله و قابل تمدید است.

وی گفت: ایستگاه مادر برای تأمین و توزیع گاز کجور در شهر مرزن‌آباد در حال احداث است و قرار است طبق تعهد پیمانکار، تا 22 بهمن امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها