حجت الاسلام راشد یزدی در یادواره شهدای مهریز:

خون ، مال و آبروی انسان ها؛ سه عنصر ارزنده در اسلام/ دین فرهنگ است و مغز بشر عرصه فرهنگ

حجت الاسلام راشد یزدی: بنابر روایتی از نبی مکرم اسلام سه عنصر ارزنده در اسلام وجود دارد که عبارتند از : خون ، آبرو و مال انسان ها که این سه عنصر نباید مورد تعرض قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۹۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حجت الاسلام راشد یزدی در سومین شب از یادواره شهدای حوزه امام علی (ع) مهریز بیان داشت: کلمه و واژه جنگ در قاموس اسلام از مشمئزترین کلمات به حساب می‌آید و در اسلام این کلمه مطرود است.
وی تصریح نمود: تمام غزوات پیامبر بزرگوار اسلام سراسر فرهنگ است و هدف خونریزی و چپاول اموال نبوده است.
حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه به غزوه احد اشاره نمود و افزود:در جنگ احد با توجه به این که خیلی پیامبر تحت فشار شرایط جنگ بود بر ایشان آیه ۱۵۹ سوره آل عمران نازل شد که ایشان کسانی را که تمرد از دستور نمودند را عفو نماید و در امور با آن‌ها مشورت نماید و بر خدا توکل کند، که این فرهنگ غنی دین ما را می‌رساند.
وی با بیان اینکه دین فرهنگ است و مغز بشر عرصه فرهنگ، به مقام و منزلت شهدا پرداخت وافزود: سه گروه رسما در روز قیامت اجازه شفاعت دارند: انبیاء الهی، علما و شهدا.
راشد یزدی سه رنگ پرچم ایران را تشریح نمود و گفت:: رنگ قرمز پرچم ما متعلق به خون پاک شهیدان و رنگ سبز آن متعلق به جانبازان عزیز و رنگ سفید آن متعلق به آزادگان سرافراز است.
ارسال نظرات