نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

امام سجاد (ع) سیاسی ترین عنصر زمان خود بود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امام سجاد (ع) سیاسی ترین عنصر زمان خود بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۷۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی پیش ازظهر دوشنبه در هفتمین کنگره امام سجاد(ع) که در سالن جلسات شرکت گاز برگزار شد، بیان داشت: صحیفه سجادیه در آن زمان در اختیار مردم زمان نبود، مگر امام سجاد (ع) به صورت عمومی دعا می کرد که بخواهد از این طریق مردم را مدیریت کند.

وی در این رابطه ادامه داد: صحیفه سجادیه ۲ نوع ناقصه وکامله است که این خود نشان از دعاهای پنهانی امام بوده است و اینکه گفته می شود امام سجاد (ع) فقط دعا می خواند و کاری با سیاست نداشت این اظهار نظر آخوندهای درباری است که پلی شدند برای حاکمان ظالم و آبروی روحانیت را برده اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ششمین کنگره امام سجاد ( ع) ابرازداشت: بنی امیه چه کوچک چه بزرگ همه سیاست برتری عرب بر غیرعرب را داشتند که امام سجاد (ع) با آزاد سازی کنیز خود و ازدواج با او ، بزرگترین سیاست دستگاه حکومتی را که برتری عرب بر غیرعرب بود را در هم شکست.

آیت الله نعیم آبادی افزود: امام سجاد (ع) این تبعیض نژادی را برهم زد درمقابل این سیاست علماً و محلاً مقابله کرد. پس چگونه می گویند امام سجاد (ع) از جامعه کنارگیری کرده بود و فقط دعا می خواند امام سجاد (ع) با اعمال و رفتار خود رسماً جدایی حکومت از اسلام را بیان کرد.

وی اظهارداشت: یکی از دلایلی که در زمان آل مروان جنگ صورت نگرفت این که آنها اعتقاد داشتند جنگ با خاندان پیامبر (ص)به ضرر آنهاست و این تجربه ای بود که بعد از قیام عاشورا را داشتند که آل سفیان همه نابود شدند اما اگر جنگی در می گرفت حتماً امام قیام می کردند.

نماینده ولی فقیه امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دنیا از عاشورا می ترسد گفت: امام سجاد (ع) ۲۰ سال یاد کربلا را احیا کرد آیا این سیاست نیست ، مگر سیاست تنها شمشیر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار