در جلسه مشترک بسیج علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های راکد لرستان برای مخترعان / مخترع درزمینهٔ تولید نباید ورود پیدا کند

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: مخترع باید فکری آزاد جهت پرداختن به ایده داشته باشد و ورود مخترع به مسائل تولیدی سبب کند شدن روند تبدیل ایده به پدیده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۰۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ جلسه مشترک مراکز علمی زیرمجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با سه شرکت دانش‌بنیان فعال درزمینهٔ گیاهان دارویی استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان لرستان و مدیرعامل کارخانه گیاه داروی ماداکتو و مسئولین مراکز علمی بسیج استان برگزار شد، مدیرعامل کارخانه گیاه داروی ماداکتو اظهار داشت: این شرکت در بخش‌های ارائه خدمات فنی مهندسی حوزه گیاهان دارویی، کشت، صنعت، مشاوره، بخش سلامت، نوشتن طرح کسب‌وکار و کمک به تبدیل ایده به پدیده و تجاری‌سازی فعالیت می‌کند.

وی افزود: این شرکت در حوزه بازرگانی و در بخش بهداشتی و سلامت فعالیت می‌کند و شرکت مدیریت صادرات و ثبت برند و... را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل کارخانه گیاه داروی ماداکتو با اشاره به اینکه استراتژی ما تحت شبکه کار کردن است، بیان کرد: ۹ نفر در این شرکت شاغل هستند و سایت فروش اینترنتی داریم و بیشتر به دنبال توسعه بازار از کانال‌های مختلف هستیم.

سجاد احمدی، مدیر مطالعات و تحقیقات بسیج علمی لرستان در این جلسه در رابطه با فعالیت‌های سازمان بسیج علمی بیان کرد: خانه نخبگان از راهکار‌های متخصصان حوزه‌های مختلف که صاحب‌نظر و صاحب ایده هستند استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پایگاه‌های علمی در هر ناحیه عنوان کرد: در هر ناحیه دو پایگاه خواهران و برادران به‌عنوان پاتوق علمی انتخاب می‌شود و مراکز رشد توسعه و خلاقیت بسیج ایده‌هایی که به‌نوعی قابلیت تجاری‌سازی دارند در این مراکز مستقر می‌شوند.

مدیر مطالعات و تحقیقات بسیج علمی لرستان با اشاره به وجود چهار مرکز رشد وابسته به سازمان بسیج علمی گفت: در حال حاضر یک مرکز رشد در شهرستان‌های کوهدشت و یک مرکز در شهرستان بروجرد و در خرم‌آباد دو مرکز رشد داریم.

وی عنوان کرد: مراکز هدایت و حمایت کشت و توسعه گیاهان دارویی منطقه مرتعی زاگرس و مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات پلاسما لیزر دو مرکز تخصصی و مرکز حمایت از مخترعان با کمک‌های بلاعوض و ارائه وام به مخترعان جهت کمک به مخترعان و مبتکران هم استانی فعال هستند.

احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری آذرماه هرسال در استان‌ها خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این جشنواره اسفندماه در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های راکد درون استان می‌تواند کمکی به مخترعان باشد.

مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان نیز در این جلسه تصریح کرد: علیرغم اینکه امکانات و منابع سازمان محدود است، اما پروژه‌هایی که درزمینهٔ فنی مهندسی در سطح استان وجود دارد در کشور و گا‌ها در دنیا منحصربه‌فرد است.

وی عنوان کرد: فرق ما با پارک علم و فناوری این است که کمک‌های بلاعوض به مخترعان تا سقف ۵ میلیون تومان ارائه می‌شود و کمک به دریافت وام تجاری‌سازی مخترعان نیز توسط این سازمان انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: باید سعی کنیم وظیفه تجاری‌سازی طرح‌های مخترعان از روی دوش مخترع برداشته شود تا در مسیر تجاری‌سازی موفق شود چراکه مخترع باید فکری آزاد جهت پرداختن به ایده داشته باشد و ورود مخترع به مسائل تولیدی سبب کند شدن روند تبدیل ایده به پدیده می‌شود.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات