خبرهای داغ:
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی:

اقتصادمقاومتی با حمایت از بخش کشاورزی محقق می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جشنواره برداشت سیب در دهستان آلمالو روستای سلمان کندی هشترود گفت: امروز بهترین، راحت ترین و سریع ترین روش جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۷۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید حمزه امینی افزود: با توجه به نیاز مبرم منطقه به ساخت سردخانه متاسفانه مسئولان استانی از ایجاد سردخانه در هشترود ممانعت می کنند.

وی با بیان ابنکه به کشاورزان به علت برخی از سیاست های غلط مانند واردات بی توجهی می شود، اظهارداشت: خرید برخی محصولات از جمله سیب نیز باید بصورت تضمینی توسط دولت انجام گیرد .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی باید جلوی واردات میوه، محصولات لبنی و دامی را بگیرد.

امینی خواستار ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت دولت از سرمایه گذاری در این بخش در هشترود شد و اضافه کرد: امروز هشترود از تک محصولی تولید گندم خارج شده و رو به چند محصولی آورده است.

وی ادامه داد: باید از آب 160 میلیون متر مکعبی سد سهند هشترود استفاده بهینه شود که نه تنها بخش عظیم کشاورزی منطقه بلکه استان حل می شود .

امینی با انتقاد از شعبه بانک کشاورزی شهر نظرکهریزی در عدم پرداخت وام گندم به کشاورزان گفت: 90 میلیارد ریال وام برای کشاورزان هشترود و نظرکهریزی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه با کارشکنی های رئیس شعبه بانک کشاورزی شهر نظرکهریزی فعلا وامی به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی گفت: متاسفانه هنوز پس ازگذشت 7 ماه از سال 96 فعلا بودجه دولت ابلاغ نشده است.

این نماینده مجلس، از هشترود به عنوان گنج پنهان در قلب آذربایجان یاد و بیان کرد: باید ازکشاورزان منطقه حمایت شود چراکه زمانی این منطقه به انبار غله کشور مطرح بوده و الان نیز قطب تولید گندم استان است.

 فرماندار هشترود نیز خواستار اختصاص بودجه برای اتمام پایاب سد سهند را شد و گفت: این سد در سال 84 آبگیری شده و تقریبا فقط پایاب یک آن در حال اتمام است.

حسن مستفید افزود: 250 میلیارد ریال بودجه اختصاصی داده شده برای اتمام پایاب این سد متاسفانه تخصیص نیافت و 80 میلیاردریال تخصیص یافته در سال 93 نیز به مطالبات پیمانکار رفت.

اقتصادمقاومتی با حمایت از بخش کشاورزی محقق می شود

وی ادامه داد: اگر در روستاهای بالا دست سد سهند توسط کشاورزان تعاونی آب بران تشکیل یابد برداشت آب از بالادست سد سهند صورت خواهد گرفت.

مستفید بر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: دولت 85 درصد  اجرای آبیاری قطره ای و بارانی را پرداخت و مابقی را بصورت وام به کشاورزان می دهد از این رو کشاورزان باید از این فرصت استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز گفت : از 40 هزار هکتار باغات هشترود 3 هزار هکتار بصورت باغ مثمر و میوه ده می باشد که پیش بینی می شود بیش از 35 هزار تن سیب برداشت شود.

اسماعیل کریمیاصل افزود: سردخانه موجود در هشترود جوابگوی بخش کشاورزی نیست و باید سردخانه دیگری در این شهرستان احداث شود.

اقتصادمقاومتی با حمایت از بخش کشاورزی محقق می شود

وی ادامه داد:  قبلا 770 هکتار باغات به سیستم نوین آبیاری قطره ای مجهز شده بود که 105 هکتار نیز در حال اجرا شدن است.

کریمب اضافه کرد: دو هزار و250 متر کانال آبیاری در هشترود احداث شده و برای هدر رفت آب باید کانال های بتنی دیگر احداث شود که خود کشاورزان نیز حاضرند 50 درصد هزینه ها را خودشان پرداخت کنند.

اقتصادمقاومتی با حمایت از بخش کشاورزی محقق می شود

در آخر این جشنواره باغداران معرفی و از آن ها نمونه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها