در گفتگو با کرمانی نصب:

گروه سرود عاشقان ولایت ناحیه روح الله یزد ؛مصداق هنر در خدمت فرهنگ انقلابی

کد خبر: ۸۹۳۵۴۸۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ گروه سرود عاشقان ولایت یزد از ناحیه روح الله یزد یک گروه سرود کشوری است و آثار آن در شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود و در کل کشور برنامه هایش اجرا می‌شود و آخرین اجرای کشوری برگزیده در جشنواره سراسری بسیج مدرسه عشق است که به عنوان گروه سرود برگزیده کشور مورد تقدیر قرار گرفتند همچنین در جشنواره‌های مختلف سطح کشور حائز رتبه‌های برتر می‌باشند.
در اینجا مجالی یافتیم تا گفتگویی داشته باشیم با سرپرست این گروه سرود برادر بسیجی ابوالفضل کرمانی نسب؛ آقای کرمانی نسب لطفاً هدف خودتان را از تشکیل این گروه سرود بیان کنید؟


یک مغازه دارای ویترین است بدین معنی که نماینده اجناسش را در دید قرار داده گروه سرود عاشقان ولایت یزد هم سرود را وسیله‌ای برای ترویج و زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب و اسلامی قرار داده است و سرود را وسیله و سلاحی برای مبارزه در شبیه خون فرهنگی انتخاب کرده است. ما یک مجموعه تربیت محور هستیم و در قالب چهار حلقه صالحین همگام با تهیه سرود‌های کشوری در حال پرورش نیرو‌های مؤمن برای دین و متعهد برای انقلاب در سنگر بسیج و مسجد هستیم.
لطفاً یک توضیح کلی درباره این گروه سرود بفرمایید؟
گروه سرود عاشقان ولایت یزد در سطح گزینش نیرو به سه شاخصه اصلی دقت و در حفظ و ارتقاء آن می‌کوشد هنرجو در بدو ورود به گروه سرود باید دارای اخلاق خوب و حسنه‌ای در خانه و سطح جامعه باشند و در وهله دوم باید سطح درسی ممتازی در سطح مدرسه داشته باشند تا بتوانند در کنار آموزش‌های هنری لازم برای آینده سطح دانش لازم را داشته باشند و نکته سوم در بعضی گروه‌ها این نکته نکته اساسی می‌باشد، ولی در گروه ما اولویت سوم می‌باشد صدای خوب و استعداد هنری خوب، نه اینکه صدای خوب و هوش و گوش موسیقی برای گروه ما مدّ نظر نباشد، ولی ملاک برتری نمی‌باشد و همه هدف گروه ما در کنار تولید آثار فاخر هنری در سطح کشور ایجاد یک بستر فرهنگی در راستای تربیت نیرو‌های مؤمن و انقلابی است.
اولین چیز که از همه مهمتر است مطرح کردن مسجد به عنوان پاتوق و محل دیدار اعضای گروه است به دلیل جذب نوجوانان و کودکان به مسجد باهدف جذب در گروه سرود.
دومین مطلب ثبت نام اعضاء در پایگاه بسیج و شرکت در حلقه‌های صالحین در سنین مختلف با حضور اساتید و مربیان برتر استان
سومین مطلب:برگزاری کلاس‌های آموزشی با توجه به استعداد هنرجویان مثل کلاس تدوین، داستان نویسی، مکالمه زبان انگلیسی و .... چهارمین مطلب:توجه ویژه به مقوله ورزش با برگزاری سانس‌های هفتگی فوتسال و گاهی شنا و کوهنوردی
پنجمین مطلب:حضور مؤثر در برنامه‌های ارزشی سطح محله و مشارکت در برگزاری
لطفاً در مورد حضور اعضای گروه خود در مسجد توضیحاتی بیشتری بدهید؟
مسجد به عنوان سنگر انقلاب محسوب می‌شود و با توجه به اهمیت جایگاه مسجد و نقش این مکان مقدس و محوریت آن در فعالیت‌های فرهنگی سعی کرده ایم تمام برنامه‌ها یا شروعش با نماز جماعت در مسجد باشد یا اگر در مسیر اجرا بودیم حتماً نماز جماعت در مسجد اقامه کنیم تا هنرجویان به اهمیت نماز جماعت و حضور در مسجد ایمان پیدا کنند و در مراحل بعدی زندگیشان نیز این انس و الفت با مسجد را ادامه دهند و مهم دیگر حضور مؤثر نوجوانان بسیجی در فعالیت‌های مسجد می‌باشد که خود در دید مردم متدین محله نسبت به بسیج خیلی مؤثر است. این فعالیت‌ها در قالب حضور پر شور نوجوانان در صفوف نماز جماعت، اذان، اقامه، پخش قرآن‌ها جهت قرائت، همکاری در چایخانه مسجد و ... که خود این باعث ارتباط بسیار صمیمی اهالی مسجد با گروه سرود عاشقان ولایت شده است.
چرا برای شروع این کار فرهنگی پایگاه بسیج را انتخاب کرده اید؟
تجربه بنده این را ثابت کرده که بهترین مکان برای کار فرهنگی، بسیج می‌باشد به دلیل شاخصه‌ها و هدایت‌های مؤثر در آن و اینکه یک نیرو و هنرجو در ضمن اینکه در حال فعالیت است با روحیه انقلابی و ارزش‌ها و آرمان‌های دینی آشنا می‌شود و می‌تواند برای آینده نیرویی مؤثر و مفید باشد لذا ما بر آن شدیم همه اعضا را در بدو ورود در مدرسه عشق بسیج ثبت نام کنیم.


لطفاً درباره هدف از اجرای کلاس‌های فوق برنامه گروه سرود عاشقان ولایت توضیح دهید؟
نکته قابل توجه آینده این هنرجویانی که نزد ما امانت هستند می‌باشد ما نسبت به حال و آینده آن‌ها مسئولیم به همین خاطر سعی کردیم با هدف گذاری و مشورت با اساتید حوزه و دانشگاه و بکارگیری نیرو‌های متخصص علاوه بر آموزش سرود و تولید آثار فاخر در راستای آموزش، مهارت‌های ویژه جهت آینده هنرجویان اقدام کنیم لذا با برگزاری کلاس نویسندگی با دعوت از استاد محمد علی جعفری نویسنده توانای استان و کشور جهت آموزش هنرجویان درروز جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح دعوت به عمل آوردیم و در مرحله دوم با توجه به هنر کارگردانی و تدوین و اهمیت آن در رسانه اقدام به آموزش نیرو‌های علاقه‌مند در مجموعه کردیم که با مربیگری استاد مصطفی ملاحسینی از کارگردانان مطرح استان می‌باشد دوره اول این آموزش در تابستان امسال بصورت تخصصی برگزار گردید. و، اما با توجه به درخواست فرماندهی سابق سپاه الغدیر سردار فتوحی مبنی بر اجرای گروه سرود عاشقان ولایت یزد در سازمان ملل و رساندن پیام انقلاب و صدای مظلومیت مردم ایران به تمام جهانیان بر آن شدیم بصورت هفتگی با دعوت از دکتر رفیعیان مسئول کتابخانه توریستی استان یزد به آموزش زبان انگلیسی و تنظیم آثار به بپردازیم لذا روز‌های پنج شنبه و جمعه با حضور توریست‌های خارجی به اجرای سرود و آموزش‌های زبان می‌پردازیم آنچه گفته شد گوشه‌ای از مهارت‌هایی است که در این روز‌ها در حال برگزاری است در گذشته کلاس نجوم ساخت پهباد و بازدید‌های علمی از نمونه فعالیت‌های گروه می‌باشد.
لطفاً در خصوص کلاس‌های ورزشی گروه سرود توضیحاتی بدهید؟
در تعالیم دینی ما در بیانات بزرگان دین بار‌ها با مقوله هم ورزش و اهمیت آن در مجموعه‌های تربیت محور تأکید شده است لذا ما بصورت هفتگی برای نوجوانان در دو سانس جداگانه برای کودکان و نوجوانان با برنامه ریزی‌های خاص این سنین و با حضور مربیان در سالن ورزشی بصورت رایگان برگزار می‌گردد؛ و برنامه‌های کوهنوردی و گاهی اوقات استخر شنا از جمله فعالیت‌های ورزشی گروه می‌باشد.
اگر صحبت پایانی دارید مطرح نمایید:.
اما در پایان مجموعه فعالیت‌های گروه سرود عاشقان ولایت یزد بیش از این بود که خواسته باشم در یک گفتگو بصورت کامل بیاوریم، ولی آنچه گفته شد اهمّ فعالیت‌های این گروه می‌باشد و همه امید کسب رضایت خداوند و لبخند نائب المهدی (عج) ما حضرت امام خامنه‌ای (مدّظله العالی) می‌باشد لذا ما شعار گروه را تا آسمان راهی نیست گذاشتیم تا همیشه بدانیم که هنوز ابتدای راهیم وبرای آسمانی شدن تلاش کنیم.

ارسال نظرات