فرماندار دلفان :

محور اصلی مبارزه با قاچاق کالا وارز بحث پیشگیری و مقابله است

فرماندار دلفان گفت :محور اصلی مبارزه با قاچاق کالا وارز بحث پیشگیری و مقابله است و در این راستا اقدامات فرهنگی و تبلیغی مبنی بر استفاده از کالای داخلی و تقبیح استفاده از کالای خارجی و قاچاق از مباحث اصلی و زیربنایی امور است که بایستی مورد توجه قرار گرفته شود.
کد خبر: ۸۹۳۵۶۵۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
به گزارش گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛ جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز شهرستان دلفان با حضور دبیر کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا وارز استان، مدیر کل تعزیرات، مهندس معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مهندس دادگر معاونت توسعه وتنطیم جهاد کشاورزی استان ، جانشین پلیس آگاهی استان و دستگاههای عضو کمیسیون در حوزه شهرستان و به ریاست آقای طولابی فرماندار در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد


در این جلسه فرماندار با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری بعنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تاکیدات معظم له و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید مبنی بر استفاده از کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا وارز اظهار داشت: در این خصوص برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد و فرهنگ سازی شود.

طولابی افزود: محور اصلی مبارزه با قاچاق کالا وارز بحث پیشگیری و مقابله است و در این راستا اقدامات فرهنگی و تبلیغی مبنی بر استفاده از کالای داخلی و تقبیح استفاده از کالای خارجی و قاچاق از مباحث اصلی و زیربنایی امور است که بایستی مورد توجه قرار گرفته شود.

وی خواستار فعالیت بیش از پیش کمیته فرهنگی در استان شد و خاطر نشان کرد: مردم را جهت استفاده از کالای تولید داخل و ضرورت حمایت از تولید کنندگان داخلی ترغیب کنیم.

فرماندار دلفان گفت : کمیته فرهنگی، مراکز دانشگاهی، آموزش وپرورش، ارشاد اسلامی ،تبلیغات اسلامی، رسانه ها بویژه رسانه ملی در این زمینه فرهنگ سازی انجام دهند.

طولابی تصریح کرد: دستگاههای ذیربط برتنظیم بازار با تقویت سیستم نظارتی و کنترل بازار بخصوص در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و فصل بازگشایی مدارس تمهیدات لازم جهت ذخیره سازی کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی و برخورد با محتکران و کم فروشان را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار دلفان بیان کرد: با توجه به فصل کاشت محصولات کشاورزی از دستگاه های متولی خواست که نظارت بیشتری در خصوص نهاده های کشاورزی و دامی بعمل آورند.

طولابی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان و هم مرز بودن با استان های مرزی و ورود کالاهای قاچاق از گردنه گشور خواستار تقویت گلوگاه گشور از نظر امکانات و تجهیزات الکترونیکی شد.
 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات