رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفتگو با«بسیج»:

قیمت تمام شده انبوه سازان نرخ بالایی دارد

رهبر گفت: دولت می‌تواند با دادن تسهیلات به تولیدکننده و انبوه ساز یا دادن یارانه‌ای که مثل یارانه انرژی برای صنعتگران ساختمانی اعمال می‌شود و یا تنفس مالیاتی این گپ فزاینده بین قیمت‌ها را کنترل کند.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۷۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵

ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره، مشکلات انبوه سازان در زمانی که مسکن در رکود است گفت: هزینه‌های انبوه سازان تاثیر زیادی بر روی قیمت دارد. هرچقدر این هزینه‌ها به حداقل برسد در مقابل قیمت‌ها پایین می‌آید؛ لذا حتی می‌توان با پایین آوردن قیمت خانه‌ها معاملات بیشتری انجام داد.

وی افزود: هزینه‌هایی که باید در قبال شهرداری باشد، دادن مالیات‌ها سنگین به دولت، نرخ بالای وسایل و مصالح ساختمانی انبوه ساز و تولید کننده مسکن را ایجاب می‌کند که قیمت مسکن را سرشکن نکند و حتی در بعضی موارد نرخ بالایی تعیین کند.

رهبر در مورد حضور و نقش پرنگ دولت در کنترل قیمت‌ها اظهار داشت: دولت می‌تواند با دادن تسهیلات به تولیدکننده و انبوه ساز یا دادن یارانه‌ای که مثل یارانه انرژی برای صنعتگران ساختمانی اعمال می‌شود و یا تنفس مالیاتی این گپ فزاینده بین قیمت‌ها را کنترل کند.
ارسال نظرات